Najtańszą propozycję o wartości ok. 60,5 mln zł złożyło konsorcjum firm Herman Kirchner/Heilit Woerner. Najdroższą zaś Mostostal Warszawa ok. 86 mln zł. Tymczasem wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę obwodnicy planował przeznaczyć ok. 111 mln zł.
- Ta różnica cen wynika z tego, że my robiliśmy kosztorys inwestorski dwa lata temu, kiedy jeszcze ceny materiałów budowlanych były dużo wyższe - tłumaczy Joanna Wąsiel z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. - Teraz specjalna komisja sprawdzi, czy w ofertach nie ma błędów. Jeżeli nie pojawią się protesty, umowę będziemy mogli podpisać w marcu. A obwodnica zostanie wybudowana w ciągu 8 miesięcy od dnia jej podpisania - dodaje.
Pięciokilometrowa obwodnica Tyńca Małego będzie budowana w gminie Kobierzyce, w ciągu drogi krajowej nr 35, omijając zabudowania. Będzie ona przebiegać po północnej i zachodniej stronie miejscowości. Dzięki niej wyprowadzony ma zostać ruch tranzytowy z Tyńca Małego, a co za tym idzie uspokojenie ruchu lokalnego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody