Od lipca kontrolerzy złapali 25 tys. osób bez biletu, a do wrocławskich sądów wpłynęło 500 pozwów za niezapłacone mandaty. Prowadzone na szeroką skalę działania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego mają wypracować u użytkowników komunikacji miejskiej nawyk kasowania biletów.
- Myślę, że jeżdżenie na gapę może wynikać z poczucia bezkarności wrocławian - mówi Patryk Wild, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym we Wrocławiu. - Od stycznia do czerwca 2009 roku zaliczyliśmy systematyczny spadek sprzedaży biletów. Teraz ta liczba powoli wzrasta, ale jeszcze nie osiągnęliśmy pułapu sprzedaży, który mieliśmy w ubiegłym roku - wyjaśnia.
Do rezygnacji z jazdy na gapę ma zachęcić rozpoczęta 27 listopada kampania społeczna MPK. Od tego dnia w sieci działa strona zBiletemTaniej.pl. Jak zapewnia MPK, przedsięwzięcie ma promować komunikację miejską i wspólnie z pasażerami zmieniać ją na lepsze.
- Na stronie można zamieszczać uwagi na temat organizacji transportu we Wrocławiu, a najważniejsze z nich trafią do władz MPK - wyjaśnia Patryk Wild.
Użytkownicy serwisu internetowego będą mieli także szanse wygrać nagrody. Pierwszym konkursem ogłoszonym w zakładce "Kasujesz Wygrywasz" jest konkurs na najlepszy projekt wrocławskiego biletu czasowego na komunikację zbiorową. Na zwycięzcę czeka dwa tysiące złotych nagrody.
- Na portalu umieściliśmy także specjalny formularz, który pomoże nam wybrać bilet najbardziej dostosowany do naszych potrzeb i przyzwyczajeń - wyjaśnia Janusz Krzeszowski, specjalista ds. informacji MPK.
Zdaniem Alicji Pękowskiej, studentki z Wrocławia, to dobrze, że MPK promuje jazdę z biletem. - Myślę, że taka pozytywna kampania przyniesie więcej pożytku niż naloty zakamufolowanych kanarów - uważa.
Do kampanii promującej nowy portal MPK zostały wykorzystane tramwaje Skoda i autobusy Mercedes. Będziemy mogli zobaczyć na nich informacje na temat portalu.
Czytaj też:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?