We wrocławskim zespole jeżdżą profesjonalni rajdowcy, działacze Polskiego Związku Motorowego. A zarazem też pasjonaci motoryzacji, a w szczególności samochodów marki Fiat.
- Rajdy samochodowe to nasza pasja od kilkudziesięciu lat, która połączona z doświadczeniem z branży motoryzacyjnej dała nam szansę stworzenia zespołu rajdowego Fiat Amicar Rally Team - mówi Włodzimierz Cierliński, menedżer zespołu i rajdowiec.
Historia maszyn, którymi jeżdżą rajdowcy z FART, sięga lat 70. Wtedy to pierwotnie skonstruowano te samochody. Każdy z nich ma silnik 1,6 z fiata 132 (dla przypomnienia - Fiat 125p miał tylko 1,3-1,5). Przed ówczesnym rajdem auta zostały homologowane do wersji drugiej grupy lub wersji Monte Carlo. To jasno określało, jakie parametry może mieć dany wóz. Miały one silnik 1596 cm sześc., 110 koni i pięciobiegową skrzynię biegów, również homologowaną od fiata 132. Z rasowanych części można wymienić specjalną klatkę bezpieczeństwa, która zabezpiecza kierowcę w czasie wypadku czy uderzenia.
Obecnej ekipie udało się perfekcyjnie odbudować stare auta. Szef zespołu jeździ fiatem w wersji Monte Carlo z 1977 roku, natomiast Andrzej Duszyński i Andrzej Postawka wersjami drugiej grupy (kolejno 1973 i 1976 rok). - Auta były w rozkładzie, gdy je dostaliśmy - mówi Cierliński. - Dlatego wymagało to dużo czasu, aby odtworzyć w stu procentach takie samy, jak były przed 30 laty - dodaje.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?