Niewykluczone, że w przyszłości takie autobusy wpiszą się w krajobraz wrocławskich ulic. Władzom MPK marzy się ich zakup, ale na razie trudno określić, kiedy miasto mogłoby je zakupić. - Chcemy, by jeden lub dwa takie pojazdy woziły pasażerów jeszcze przed Euro 2012. Wszystko zależy jednak od tego, czy na ich zakup znajdą się pieniądze w budżecie miasta - wyjaśnia prezes MPK Witold Turzański.
Co sprawia, że niemiecki autobus jest tak wyjątkowy? - Zużywa bardzo mało paliwa. Spaliny emituje tylko wtedy, gdy silnik diesla napędza silniki elektryczne, wytwarzające prąd i rozpędzające pojazd - tłumaczy Adam Kempiński z centrali firmy EvoBus, która produkuje tradycyjnie napędzane Mercedesy Citaro. Sto takich autobusów kursuje już po Wrocławiu od dwóch lat.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?