Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocławska Fontanna Multimedialna: podsumowanie sezonu

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Obsłużyła 76 pokazów specjalnych i 3 miliony widzów w ciągu roku.

Fontanna działa od czerwca 2009 roku. Ostatnie sześć miesięcy może zaliczyć do udanych. Na swoim koncie ma 76 pokazów specjalnych, w tym 22 dla dzieci.

Miesięcznie fontanna kosztuje ok. 31 tys. złotych, w tym są pensje dla pracowników oraz koszty eksploatacji i konserwacji np. sprawdzenie dysz, programowanie i zabezpieczanie urządzeń.

Fontanna jako poligon dla artystów

Nieraz przygotowania do następnego, nowego pokazu trwają nawet kilka miesięcy.

- Wszystko zależy od różnych czynników. To tak, jakby pytać malarza, ile zazwyczaj zajmuje mu namalowanie obrazu - tłumaczy Agnieszka Wardawa, rzeczniczka Hali Stulecia. - Czas przygotowania nowego pokazy zależy np. od tego, czy to jest pokaz specjalny albo czy stosujemy lasery. Pokazy Fontanny Multimedialnej są dziełem artystycznym - dodaje.

Na przykład, nad ideą pokazu zatytułowanego "Marzenia" pracowała tylko jedna osoba, ale nad jego zaprogramowaniem już cały sztab ludzi - podkreśla rzeczniczka.

- W przygotowaniach show biorą udział: informatyk, akustyk i technik. Zwykle jednak taka ekipa liczy sobie co najmniej pięć osób - informuje Wardawa. - Sporo czasu zajmują też próby mające na celu idealnie wszystko ze sobą zsynchronizować. Zresztą, należy pamiętać, że fontanna to też przecież pokazy dzienne.

fontanna multimedialnafontanna mutlimedialna

Przygotowanie jednego pokazu specjalnego to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych.
W kolejnym sezonie zobaczymy co najmniej dwa nowe widowiska. Zostaną wprowadzone również pewne zmiany w pokazach dziennych.

- Nie wiadomo na razie, jakim budżetem na fontannę Przedsiębiorstwo Hala Ludowa będzie dysponować w przyszłym sezonie - wyjaśnia Wardawa. - To jest w tej chwili w fazie ustaleń.

Latem fontanna, zimą lodowisko

Wrocławianie są z fontanny zadowoleni, ale mają też pewne oczekiwania. - Dobrze by było, gdyby wreszcie stanęły tam trybuny, tak jak to jest np. w Pradze. Dużo lepiej oglądałoby się każde widowisko - twierdzi Radosław Iwaszyn. - Uważam, że pokazy powinny też zostać bardziej usystematyzowane. Dla porównania, w Pradze było więcej pokazów tematycznych. Oglądałem np. pokaz związany z Michaelem Jacksonem przygotowany do jego piosenek.

Tymczasem przestrzeń na Pergoli ma zostać zagospodarowana jako lodowisko. Zimowa atrakcja Wrocławia będzie czynna od 6 grudnia. Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie zapłacimy za wstęp. Na pewno na miejscu będzie można skorzystać z szatni, wypożyczalni łyżew, a nawet z baru. Godziny otwarcia też nie zostały jeszcze ustalone, ale Agnieszka Wardawa zapewnia, że będą zbliżone do pozostałych lodowisk w mieście.

- W ubiegłym roku nie udało nam się otworzyć lodowiska, ponieważ w przygotowaniu był budynek Regionalnego Centrum Turystyki Biznesowej, gdzie teraz mieścić się będą wszystkie agregaty - tłumaczy rzeczniczka. - Ten obiekt jest już gotowy, więc w tym roku lodowisko na pewno powstanie.


Czytaj też:

**Opublikuj materiał i wygraj nawet 500 zł!

**

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto