Pracownicy firmy Mostostal ułożyli docelową, trzecią warstwę nawierzchni w tych miejscach, gdzie w środę prowadzono próby obciążeniowe. A zatem na moście pozostały już tylko drobne prace wykończeniowe i porządkowe.
Od 16 sierpnia na gotowej nawierzchni rozpoczną się tzw. próby dynamiczne. Kilka załadowanych ciężarówek będzie jechało po moście z prędkością sięgającą nawet 80 km/h. Urządzenia pomiarowe pokażą, jak zachowuje się most przy takich obciążeniach i czy wanty, na których jest podwieszony, dobrze sobie radzą z tłumieniem drgań.
- Podczas jednej z prób załadowana ciężarówka wjedzie przy takiej prędkości na belkę położoną w poprzek jezdni - opowiada Michał Nowakowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. - Wszystko po to, by sprawdzić, jak przeprawa radzi sobie w takich sytuacjach, które przecież mogą mieć miejsce podczas normalnego użytkowania - dodaje.
W tym tygodniu GDDKiA zamierza także zacząć przekazywać urzędnikom dokumentację niezbędną do odbiorów technicznych i uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Równolegle z formalnościami robotnicy będą prowadzić ostatnie prace, które nie mają bezpośredniego wpływu na odbiory. Mowa o malowaniu oznakowania poziomego, montażu ostatnich ekranów akustycznych, umacnianiu brzegów Odry.
Przypomnijmy, że urzędnicy chcą, żeby most został otwarty dla kierowców w ostatnim tygodniu sierpnia.
Czytaj także: Wrocław: Od soboty wielkie zmiany w rozkładach jazdy MPK
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?