A lalka, wprawiana w ruch przez aktora, w spektaklu wyłącznie dla dorosłych, pojawiła się już w starożytnym Egipcie, a dopiero w wieku XVII rozpoczęła się "świadoma działalność teatralna adresowana do dzieci".
Czyżby obcy?
W zależności od techniki animacji wyróżnia się pacynki, kukiełki, marionetki, jawajki, lalki cieniowe. Fascynująca i najtrudniejsza jest technika burnaku. Duże lalki mają ruchome oczy, usta, poruszają palcami. Prowadzone przez kilku ukrytych w czarnych strojach animatorów, na oczach widzów, zaczynają żyć własnym życiem.
Lalka jest aktorem jednej roli. Jeż życie trwa do chwili zejścia spektaklu z afisza.
Nie przyjmuje, w przeciwieństwie do żywych aktorów, innej tożsamości.
Zastanowiło mnie, gdzie trafiają lalki, kiedy już w repertuarze nie ma dla nich miejsca?
Czy mają swój dom spokojnej starości?
Element do sterowania sceną
Odpowiedzi na pytanie w post-photoday’owej galerii:
O losach lalki po teatralnym życiu.
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Wiecej galerii: Photo Day 5.5: galerie użytkowników
Wcześniejsze edycje:Photo Day: serwis specjalny
Głosuj! Wybierz z nami 7 Cudów Wrocławia! |
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?