Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O jakich mieszkaniach marzą wrocławianie?

Wojciech Kowalski
Tomasz Gola
Jakie są inne oczekiwania wrocławian związane z zakupem mieszkania, sprawdzili członkowie inicjatywy Budujemy Wrocław, działającej w Polskim Związku Firm Deweloperskich.

Respondentami była grupa losowo wybranych wrocławian pomiędzy 25. a 65. rokiem życia, których łączny dochód gospodarstwa domowego przekracza 5000 zł netto.

Jakie mieszkania chcą kupować mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska? Zdecydowanie duże - dwu- (33,9 proc.), trzy- (65,6 proc.), a nawet czteropokojowe (24,2 proc.). Idealne metraże to 61-70 mkw. (29,3 proc.), 71-80 mkw. (24,2 proc.). Warto zaznaczyć, że potencjalnych nabywców interesują duże mieszkania i metraże, jednak rzeczywiste realia rynkowe redukują wstępne założenia lub marzenia kupujących o ok. 10 mkw., do granicy około 55 mkw. i trzech pokoi.

Powodem jest brak zdolności kredytowej lub ostateczne przemyślenia co do słuszności wyboru. Wtedy zorientowanie klientów na drogie, wielometrażowe lokale zmienia się w kierunku mniejszych metraży lub zakupu domu pod miastem. Jeśli chodzi o kryteria wyboru lokalu, to badani zdecydowanie wskazują na lokalizację (50,1 proc.) oraz cenę (35,6 proc.) mieszkania. Dzielnica miasta, która wśród wrocławian wciąż cieszy się największym zainteresowaniem, to Krzyki (71,4 proc.), kolejne wskazania to Fabryczna (18,1 proc.) i Śródmieście (12 proc.).

Na trzecim miejscu (18,8 proc.) wśród kryteriów wyboru pojawiły się odpowiedzi dotyczące przejrzystości umów i warunków transakcji. Kupujący stają się coraz bardziej świadomi swoich praw. Dokładniej sprawdzają każdy aspekt, znają instytucje, do których można zwrócić się po pomoc lub poradę. Najważniejsze czynniki, które zadecydowałyby o wyborze dewelopera, to: kondycja finansowa firmy (40,0 proc.), spełnienie wszystkich założeń dotyczących ceny i lokalizacji mieszkań w ofercie (27,2 proc.), rekomendacje znajomych (17,5 proc.) oraz wysoki standard obsługi przed zakupem i otwartość firmy w relacjach z klientem (12,6 proc.).
Badania przeprowadzane na zlecenie członków inicjatywy Budujemy Wrocław mają się odbywać cyklicznie.

Zobacz też: Wrocław: Nowoczesne kubły bezużyteczne?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto