- Stalowe słupy są montowane parami w kształt litery V - tłumaczy Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław. - Oprócz funkcji konstrukcyjnej będą one także zdobić wnętrze nowego obiektu - dodaje.
Operacja zamontowania tych cygar trwała kilka godzin, a do ich postawienia wykorzystano dźwigi ważące w sumie ponad 750 ton. Słupy zostały jednocześnie połączone ze stalowymi dźwigarami dachowymi, które wyglądają jak skrzydła.
Na plac budowy przyjechało do tej pory ok. 30 procent potrzebnej stali. Nowy wrocławski terminal potrzebuje jej aż dwa tysiące ton. Całość zostanie zamontowana do końca tego roku.
Przypomnijmy: budynek odpraw pasażerskich zostanie otwarty we wrześniu 2011 roku na 9 miesięcy przed Euro 2012. Nowy terminal będzie miał 4 razy większą powierzchnię niż obecny i będzie mógł obsłużyć ponad dwa razy więcej pasażerów niż ten obecnie użytkowany.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody