Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy pociąg PKP już na testach. PesaDART w grudniu zabierze pasażerów [zdjęcia]

Testy pociągu PesaDART na torze w Żmigrodzie
Testy pociągu PesaDART na torze w Żmigrodzie TOMASZ HOŁOD / POLSKA PRESS
W Żmigrodzie zaprezentowano pierwszy z 20 pociągów PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. Z pasażerami w pierwszy kurs wyjedzie już w grudniu br. Wartość projektu to 1 mld 320 mln zł. Zobacz, jak wygląda w środku.

Po zakończeniu pierwszej fazy testów pociąg zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który jest nie tylko właścicielem toru doświadczalnego w Żmigrodzie, ale także jednostką weryfikującą zgodność pojazdu z normami obowiązującymi w Polsce i Europie.

Instytut dokona badania homologacyjnego, obejmującego m.in. sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, kompatybilności elektromagnetycznej, poziomu hałasu, oświetlenia, działania pantografów oraz urządzeń bezpieczeństwa.

Z Wrocławia PESĄ dojdziemy do Warszawy, Łodzi i Jeleniej Góry

W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą w grudniu tego roku. Będą kursować na liniach: Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do – Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice.

Pociągi PesaDART są klimatyzowane. Każdy z pasażerów będzie miał do dyspozycji gniazdko elektryczne. Wyposażony jest ttakże w urzędzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej i WiFi. Pasażerowie będą mogli skorzystać z przedziału barowego oraz stajaków na rowery.

Nie zapomniano o niepełnospranych użytkowniach pociągu, którym wjazd do pociągu ułatwi specjalna winda. Dla tych pasażerów przygotowano także specjalnie przystosowaną toaletę oraz miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich

Projekt zakupu 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu PesaDART jest w 70% finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Wartość projektu to 1 mld 320 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

PesaDART w liczbach

- każdy z bezprzedziałowych pociągów ma 352 miejsca, 282 w drugiej klasie oraz 60 w pierwszej
- bez pasażerów pociąg waży 280 ton, a jego długość wynosi 153 metry
- prędkość eksploatacyjna pociągu to 160 km/h

Testy nowego pociągu PesaDART

gazetawroclawska.pl

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto