Czytaj też: Chamlety 2013: Wybiorą najgorsze reklamy [zdjęcia, wideo]
Z roku na rok Chamlety cieszą się coraz większą popularnością. Festiwal najgorszej reklamy przyciąga wielu widzów pragnących ujrzeć na własne oczy niechlubnych przedstawicieli reklamy w Polsce. Dlatego w tym roku gala zostanie zorganizowana w największej auli uniwersyteckiej, na Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii. Poprzednie trzy edycje odbywały się w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.
Statuetki trafią do zwycięzców w pięciu kategoriach: druk (reklama prasowa oraz program communication design (np. logo, broszury, strategie komunikacyjne). Do konkursu Internauci zgłosili 400 reklam, w większości w kategoriach druk i Internet.
Jury konkursowe:
prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski
prof. Grażyna Habrajska / Uniwersytet Łódzki
prof. Alosza Awdiejew / Uniwersytet Jagielloński
dr Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski
Dirk Henkelmann / dyrektor kreatywny agencji dundp www.dundp.com, były dyrektor kreatywny agencji TBWA\ Berlin oraz niehonorowy członek jury, mgr Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski
Prelekcje i warsztaty kreatywne
Po raz pierwszy w historii festiwalu postanowiono poszerzyć formułę. Podczas Chamletów 2013 specjalnie zaproszeni goście wygłoszą prelekcje oraz poprowadzą w klubie Puzzle warsztaty kreatywne pod hasłem "jest źle. można inaczej". Prelegenci postarają się odpowiedzieć na pytanie skąd biorą się tak kiepskie dzieła i w jaki sposób osiągnąć wyższy poziom.
Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich zainteresowanych przestrzenią reklamową oraz chętnych na poszerzanie wiedzy dotyczącej tworzenia ciekawych i przemyślanych konceptów. Poprowadzą je wykładowcy Projektowania Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. Kursy są darmowe i potrwają od godziny 9:00 do 15:00. Wszystkie miejsca zostały już zarezerwowane.
Natomiast prelekcje i wykłady wygłoszą Dirk Henkelman, prof. Michael Fleischer, prof. Tomasz Zaleśkiewicz oraz Tomasz Pawłowski. Opowiedzą o panujących trendach oraz poprowadzą dyskusje z publicznością. Prelekcje zaczną się o godzinie 16:00 i potrwają do 18:30, odbędą się na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, w budynku D. Wstęp bezpłatny.
Szczegółowy program wydarzenia
1. Warsztaty
Klub Puzzle,
Przejście Garncarskie 2, Wrocław
09:00-11:00
Jak robić reklamę bez reklamy?
Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski
limit: 25 miejsc
11:15-13:15
Nowe techniki komunikowania w reklamie
Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski
limit: 25 miejsc
13:30-15:00
Warsztat Copywritera
Piotr Maciejczyk / Uniwersytet Wrocławski
limit: 25 miejsc
2. Prelekcje
Sala im. Witolda Świdy
budynek D Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
ul. Uniwersytecka 7/10, Wrocław
16:00-16:30
prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski / SWPS
"Naród z reklamą, reklama z narodem!"
16:30-17:00
Dirk Henkelmann / agencja DundP
"Is bad advertising really bad advertising?"
wykład w języku angielskim
17:00-17:30
prof. Tomasz Zaleśkiewicz / SWPS
"Reklama okiem psychologa"
17:30-18:00
Tomasz Pawłowski / Zgorzkniały Copywriter
"Content PR - Social Media nie sprzedają. 3 grzechy, które popełniają agencje"
3. Gala finałowa
Sala Unii Europejskiej
budynek D Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
ul. Uniwersytecka 7/10, Wrocław
19:00-20:30
Zobacz najciekawsze reklamy nadesłane do konkursu Chamlety 2013
Reklamy wideo nadesłane do konkursu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?