Inwestycja kosztuje 23 mln, z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nowa przeprawa ma zapewnić dwa razy szybszy przejazd pociągów i transport cięższych ładunków. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Po stronie niemieckiej DB Netz AG rozbuduje i zelektryfikuje linię Knappenrode - Horka.
Most zastąpi starą przeprawę. Od lutego wykonano prace rozbiórkowe: usunięto tor i wyeksploatowane konstrukcje. Zlikwidowano też stare podpory. Długość mostu wyniesie prawie 160 metrów, o 23 metry więcej niż poprzedniej przeprawy.Most zapewni przejazd pociągów po dwóch torach z prędkością 120 km/h. Zwiększona zostanie również nośność przeprawy.
Koszt realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja” wynosi około 23 mln zł, z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?