Ekran akustyczny jest teraz montowany wzdłuż ogrodzenia płyty postojowej. Jego zadanie to zmniejszenie emisji hałasu o co najmniej 2 dB. Największy efekt zostanie osiągnięty w bezpośrednim sąsiedztwie, w okolicach ulicy Skarżyńskiego.
- To inwestycja kosztowna i technologicznie trudna w realizacji ze względu na to, że zapora przeciwhałasowa musi być wytrzymała na boczne podmuchy pochodzące z silników samolotów. Wykonawca przeprowadza odwierty na głębokość 5 metrów, by stabilnie umocować pale - opowiada Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Mimo niskich temperatur, utrudniających wiercenia i wylewanie betonu, prace posuwają się do przodu. Ekran będzie gotowy za miesiąc - dodaje.
Dane konstrukcyjne zapory akustycznej oparte są na wielomiesięcznych pomiarach hałasu. Przy opracowywaniu konstrukcji Port lotniczy Wrocław współpracował z pracownikami Politechniki Wrocławskiej.
Przedstawiciele wrocławskiego lotniska zapewniają że prowadzony jest pilotażowy, ciągły monitoring hałasu lotniczego w dwóch punktach pomiarowych: na Oporowie i na Strachowicach. Jego wyniki nie wykazują przekroczeń i są na bieżąco przekazywane do lokalnych organów ochrony środowiska.
Dodatkowo, w związku z rozbudową portu przygotowywany, jest teraz przetarg na poszerzenie monitoringu hałasu. Rozbudowany system, który zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku, będzie obejmował swoim zasięgiem także nowy terminal.
Budowa ekranu będzie kosztować wrocławskie lotnisko ok. 1 mln złotych.
Czytaj też:
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?