W uzyskaniu zaświadczeń z Urzędu Stanu Cywilnego potrzebnego do zasiłku macierzyńskiego pomoże nam ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych może w naszym imieniu wystąpić o odpisy aktów stanu cywilnego, które są potrzebne m.in. do ustalenia prawa i wypłaty zasiłku macierzyńskiego.
Pomimo epidemii życie toczy się dalej. Kobiety, które zostają mamami, chcą dostać od nas zasiłek macierzyński, a do tego musi mieć odpisy aktów z USC. W tym wyjątkowym i trudnym czasie dla wszystkich, chcemy pomóc naszym klientom, dlatego występujemy w ich imieniu o przesłanie do nas potrzebnych odpisów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Aby ZUS mógł uzyskać odpis aktu stanu cywilnego, musi dostać od nas:
- wniosek o zasiłek,
- oświadczenie z danymi, które umożliwią USC identyfikację osoby, której odpis dotyczy.
- dane dziecka, czyli imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL.
Może zdarzyć się, że rodzic nie zna numeru PESEL, dlatego ważne żeby podał dodatkowo miejscowość, gdzie się dziecko urodziło. Na naszej stronie internetowej jest udostępniony formularz oświadczenia do uzyskania przez ZUS odpisu aktu urodzenia dziecka - informuje rzeczniczka ZUS.
Oświadczenia i wnioski elektronicznie należy składać wyłącznie przez PUE.
Proszę pamiętać o tym, że dokumenty przesłane e-mailem nie będą przyjmowane do rozpatrzenia. Na stronie internetowej ZUS szczegółowo opisano jak złożyć wnioski za pośrednictwem PUE, w jaki sposób dołączyć plik oświadczenia. Udostępnione zostały też formularze do wydruku, jeśli ktoś chce złożyć dokumenty papierowo - dodaje Iwona Kowalska-Matis.
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ - KLIK!
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?