Akcja Carrefour Polska o nawie „Pszczele Hotele” jest prowadzona na terenie całej Polski wspólnie z firmą Pszczelarz Kozacki, która obejmuje opieką wszystkie ule na dachach sklepów oraz zajmuje się zbieraniem miodu z pasieki.
Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek. Obecność pszczół w centrum miasta jest bardzo korzystna dla lokalnego ekosystemu – dzięki ulokowaniu uli na dachu, owady żyją z dala od ludzi, ruchu ulicznego czy miejskiego zgiełku. Obok charakterystycznych drewnianych domków, na dachu Borka stanęły kwietniki z różnorodną roślinnością. Ule zostaną specjalnie zabezpieczone przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, w tym przed deszczem, śniegiem i porywistym wiatrem. Dzięki temu, pszczoły będą mogły bezpiecznie przezimować w ulach.
– Klienci Carrefour i CH Borek nie odczują ich obecności, ale wrocławska przyroda, okoliczne skwery i ogródki działkowe już tak! Pasieka na dachu to również pyszny miód, o którego leczniczych i odżywczych właściwościach nikogo nie trzeba przekonywać – komentuje Michał Nierzewski, Dyrektor Hipermarketu, Carrefour Wrocław Borek 105.
– Mamy nadzieję, że pszczoły zadomowią się u nas na dobre, a inicjatywa zwróci uwagę na realny problem, jakim jest spadek populacji pszczół na świecie i pokaże, że każdy – nawet poprzez takie drobne działania – może przyczynić się do polepszenia ich liczebności i pozytywnie wpłynąć na otaczające nas środowisko – dodaje Anna Cieciuch, Dyrektor Centrum Handlowego Borek we Wrocławiu.
źródło: materiały prasowe
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?