Nowe Skody mają być trochę nowocześniejsze niż te, które już jeżdżą po Wrocławiu. - Będą niskopodłogowe, w pełni klimatyzowane i dwukierunkowe. Kabina motorniczego będzie po obu stronach pojazdu, tak jak i drzwi, dzięki czemu można będzie zawrócić bez pętli - opowiada Wojciech Grzonka z firmy Skoda Transportation. Tramwaje te będą miały też system monitoringu i wyświetlania w środku informacji - dodaje.
Skody obsługiwać będą dwie pierwsze trasy Tramwaju Plus, kluczowe podczas Euro 2012. Jedna to linia Gaj - Kozanów - Stadion na Maślicach, druga Leśnica - Sępolno. Z kolei prędkość z jaką będą mogły jeździć to 70 km/h.
- To bardzo dobrze, że tyle będziemy mieli tego typu pojazdów . Wtedy tańsze jest serwisowanie - podkreśla Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.
Tuż po podpisaniu umowy
28 pojazdów marki Skoda kosztować będzie ponad 216 milionów złotych netto. Połowę ma zapłacić Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, resztę dofinansuje Unia Europejska.
- Rozmawiamy już z bankami na temat pożyczki bądź ewentualnej emisji obligacji - tłumaczy Witold Turzański, dyrektor MPK Wrocław. - Za 4-5 miesięcy będziemy musieli zdecydować co dla nas jest najbardziej korzystne. Za niecały rok bowiem musimy już wpłacić pierwszą zaliczkę - wyjaśnia.
Do Wrocławia będą one transportowane partiami. Dwa pierwsze tramwaje pojawić się mają u nas w styczniu 2011 roku. Ostatnie trzy sztuki rok później.
Photo Day 3.0: Serwis specjalny |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?