Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa autostrady A4 z Wrocławia do Legnicy. Oto szczegóły!

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Fot. Janusz Wójtowicz / zdjęcie ilustracyjne
Korki i wypadki na odcinku autostrady A4 z Wrocławia do Legnicy to niemal codzienność. Wymaga on przebudowy. W końcu został wybrany wykonawca projektu dla tego odcinka. Pod uwagę brane są trzy warianty. Zobaczcie szczegóły.

Spośród czterech firm, które stanęły do przetargu, został wybrany najtańszy oferent - konsorcjum Multiconsult Polska i IVIA. Koszt prac został wyceniony na 28 757 400 zł. Dotyczą one nie tylko 80-kilometorwego odcinka A4, ale też nowo budowanej 50-kilometrowej drogi S5 na trasie Sobótka - Bolków. Spowodowane jest to wzajemnym oddziaływaniem na siebie obu dróg.

Jeżeli inni uczestnicy przetargu nie wniosą odwołania, GDDKiA podpiszę umowę jeszcze w czerwcu. Po wybraniu projektu, ma zostać ogłoszony przetarg dotyczący prac budowlanych. Planowana rozbudowa A4 i budowa S5 ma zakończyć się w 2029/2030 roku.

Pod uwagę brane są trzy warianty, z czego dwa przewidują nową nitkę autostrady:

  • Wariant 1 przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. Wariant ten zakłada, że autostrada A4 będzie wyposażona w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie będą przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączy się w tym wariancie z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.
  • Wariant 2 przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od projektowanego węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Natomiast droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.
  • Wariant 3 przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną autostradą A4 w węźle Mirosławice oraz z S3 w węźle Bolków.
od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto