Rozpoczął się montaż elementów przęsła nowych Mostów Chrobrego. Na budowę przyjechało kilkadziesiąt elementów w tym dźwigary i pierwsze poprzecznice. Stalowe konstrukcje montowane są na międzywale Odry. W następnej kolejności przęsło mostu będzie nasuwane nad kanał Odry. Prace potrwają dwa miesiące. Koniec całej inwestycji zaplanowany jest na 2023 roku.
Przeprawa będzie miała wydzielone torowisko tramwajowe, po jednym pasie ruchu w każdą stronę, chodniki i ścieżki rowerowe.
Dla starego mostu, przyszłości nie widać. Konstrukcja jest w opłakanym stanie i nie rokuje, aczkolwiek decyzje jeszcze nie zapadły – mówi nam rzecznik Wrocławskich Inwestycji Krzysztof Świercz. Nośność starego mostu to jedynie 15 ton, nowy dźwignie już 50 ton, dlatego konstruktorzy mogli zaprojektować w tym miejscu linię tramwajową. Połączy ona pętlę na Sępolnie ze Swojczycami a dokładnie ulicą Magellana.
W czasie całej inwestycji przebudowane zostanie 870 metrów jezdni, chociaż nowe mosty mają mieć długość odpowiednio 75 metrów (nad kanałem żeglugowym) i 153 metry na korytem Odry. Na drogowe prace składa się przebudowa skrzyżowania z ulicą Monopolową, powstanie nowy fragment ulicy Swojczyckiej do ulicy Mydlanej, a także przebudowane zostanie skrzyżowanie z ulicą Monte Casino od strony Sępolna.
Wideo
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!