Na wyspie stanie pylon wysokości 122 metrów, którego zadaniem będzie utrzymać konstrukcję olbrzymiego mostu, łączącego brzegi Odry nad śluzą Rędzin. Most (612 m) wraz z estakadami to przeszło 1700 m betonowej, trzypasmowej jezdni (w każdym kierunku), na wysokości 20 m nad lustrem wody.
Najwyższy pylon w Polsce, największa konstrukcja żelbetowa w Europie, najdroższa lokalizacja, najtrudniejsza realizacja...
O tym, jak miastu potrzebne są obwodnice, wiedzą wszyscy, zwłaszcza mieszkańcy domów przy ulicach, po których przetaczają się ciężkie pojazdy i użytkownicy dróg, zatłoczonych nadmiernie obecnością samochodów, przejeżdżających przez miasto tranzytem.
Ale... pośród głośnych zachwytów zwolenników NAJ cicho brzmią głosy osób, które obawiają się, że śluza nie wytrzyma obciążenia podporami technologicznymi. Według nich istnieje realne zagrożenie, że ściany prawie stuletniej śluzy popękają, gdyż podziemne kanały przepływowe komory nie były przewidziane do przenoszenia pionowych nacisków.
Czy mają rację? Czy nie było innego, mniej kontrowersyjnego miejsca na przeprawę?
Czas pokaże. Tymczasem jedyne co widać, to fakt, że nowa przeprawa popsuła nadodrzański krajobraz.
Czytaj też:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?