Płyta do odladzanie jest ulokowana na początku drogi startowej Alfa.
- Wraz z oddaniem płyty do użytku kończymy cykl ważnych inwestycji, które łączą się z obsługą wzmożonego ruchu lotniczego - mówił wczoraj (24 stycznia) Przemysław Marcinkowski, kierownik rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.
Była temperatura 6 stopni Celsjusza poniżej zera i lekko prószył śnieg. Idealna pogoda na pokaz. Obejrzeliśmy dwa samoloty Eurolotu i Ryanaira, które zostały poddane procedurze odlodzenia. Trochę przypomina to ręczną myjnię. Samolot podjeżdża, turbośmigłowy Eurolot wyłączył silniki, poczekaliśmy, aż zatrzymają się śmigła, podjechały dwa specjalne samochody i nałożyły płyn odmrażający, wymieszany z wodą. Powoli ściekało to po płaszczyznach, samochody odjechały, samolot włączył silniki i już mógł bezpiecznie startować.
Drugim samolotem był Ryanair, Boening 737. Odrzutowce nie wyłączają silników podczas odladzania, operacja przebiegła sprawnie, szybko i po chwili samolot rozpoczął procedurę startu.
Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:
Odladzanie przeprowadza się na chwilę przed startem z pasażerami na pokładzie. Dlaczego? Oblodzenie o grubości 1 milimetra powoduje zwiększenie ciężaru samolotu o 1 kilogram, a przecież zamrożone połączenia klap za skrzydłem mogą powodować uszkodzenia mechaniczne cięgieł.
- To co wygląda na mycie samolotu przed startem to bardzo ważna czynność, zwiększająca bezpieczeństwo lotu w niekorzystnych warunkach atmosferycznych - podkreślali pracownicy Portu Lotniczego Wrocław.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?