Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Cztery firmy gotowe zaprojektować nowy przebieg A4 Legnica-Wrocław i S5

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Przetarg dotyczy sporządzenia tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla dwóch inwestycji - budowy/rozbudowy A4 dla odcinka Legnica Południe – Wrocław Wschód/ Stary Śleszów i budowy drogi ekspresowej S5 Sobótka-Bolków. Wartość ofert waha się od ok. 28 do prawie 76 mln zł.

Cztery firmy gotowe zaprojektować nowy przebieg A4 Legnica-Wrocław i S5

Kwota, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to ok. 50 mln zł.

To pierwsza z dwóch części przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej i Programem funkcjonalno-użytkowym wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na cały odcinek od Krzyżowej do Wrocławia oraz S5 od Sobótki do Bolkowa. Otwarte oferty dotyczą ok. 80 km A4 i ok. 50 km S5.

Oferty na drugą część przetargu, dla odcinka A4 od Krzyżowej do Legnicy, o długości ok. 36 km, poznamy we wtorek 2 marca 2021 r.

Warianty przebiegu nowe A4

Wariant 1 kombinacja A4 i S5* przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. Wariant ten zakłada, że autostrada A4 będzie wyposażona w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie będą przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączy się w tym wariancie z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.

Wariant 2 kombinacja A4 i S5

  • przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od projektowanego węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Natomiast droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.

    Wariant 3 kombinacja A4 i S5

  • przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną autostradą A4 w węźle Mirosławice oraz z S3 w węźle Bolków.

Informacja z otwarcia ofert dla A4 i S5 przedstawia się następująco - oto 4 oferty:

1 Konsorcjum:
TRAKT Sp. z o.o. Sp.k.– lider konsorcjum
TRAKT Sp. z o.o. – partner konsorcjum
CENA: 36 191 587,65 zł

2. Konsorcjum:
Multiconsult Polska- lider konsorcjum
IVIA - partner konsorcjum
CENA: 28 757 400,00

3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA
CENA: 49 197 767,55

4. Mosty Katowice
CENA: 75 934 812,60

Nowa autostrada A4 między Legnicą, a Lubinem? Oto koncepcje!...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Cztery firmy gotowe zaprojektować nowy przebieg A4 Legnica-Wrocław i S5 - Legnica Nasze Miasto

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto