Wrocław. Wreszcie zaczęła się budowa Alei Wielkiej Wyspy. Oto szczegóły!
Ruszyła budowa Alei Wielkiej Wyspy
Ruszyły pierwsze prace związane z budową Alei Wielkiej Wyspy, jedną z największych inwestycji drogowych ostatnich dziesięcioleci we Wrocławiu. Trasę w tym mosty na Odrze i Oławie wybuduje konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud z Będzina. Prace pierwotnie miały ruszyć w 2019 roku, ale cała procedura przesunęła się w czasie, między innymi z powodu pandemii. Od pierwszej połowy września trwało przekazywanie wykonawcy działek na których aleja powstanie. W ramach Alei Wielkiej Wyspy powstanie 3,4 km nowej drogi łączącej ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. Na jej przeważającej części będzie po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań będą dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca będzie musiał rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką, Wittiga. Natomiast pod łącznicą obwodnicy (przy ul. Krakowskiej) powstanie tunelowe przejście dla pieszych, będące kontynuacją już istniejącego. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Banimex i Azi-Bud zaprojektują też następny etap inwestycji, zaplanowanej na kolejne lata. Mowa tu o budowie łącznicy zjazdowej z AWW do ul. Wilczej, oraz łącznika w węźle ul. Międzyrzeckiej, a także łącznika AWW z ul. 8 Maja. Budowa oznacza częściową likwidację ogródków działkowych: Oławka, Pod 3 Lipami, Politechnika i Heweliusz.