W kategorii narodowej na trzynaście zestawionych marek Wrocław zajął trzecie miejsce. Mocniejszy od nas był tylko Kraków. Najniżej uplasowały się Katowice, a najgorzej postrzeganą marką narodową okazał się ZUS.
Co mówi taki ranking? - Chcieliśmy sprawdzić, jak funkcjonują różne marki w odbiorze społecznym - tłumaczy Niziński.
W badaniu wzięło udział trzy tysiące respondentów wyselekcjonowanych tak, by oddawali obraz polskiego społeczeństwa.**Ankieterzy zadali im wiele szczegółowych pytań, dotyczących m.in. uczciwości.
Co oznaczają wyniki badań dla naszego miasta? - Wrocław to młoda marka w porównaniu na przykład z Krakowem, a pomimo tego plasuje się od razu pod nim. Stolica Dolnego Śląska zyskuje dzięki dynamizmowi i swojemu prezydentowi - mówi Niziński.
O komentarz do wyników badań poprosiliśmy dr Monikę Hajdas z Katedry Zarządzania Marketingowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Myślę, że Wrocław jest bardzo dobrze odbieraną marką. Działania go promujące są prowadzone w sposób konsekwentny. Spośród polskich miast w tym wymiarze zrobił największy postęp, stąd jego wysokie miejsce w rankingu - mówi Hajdas.
Badania GB SEI (Goodbrand Social Equity Index) przeprowadzono po raz trzeci. Wcześniej odbyły się w 2004 i 2007 roku.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?