Tiry stoją na rogatkach, wnioski o wjazd spływają, straż miejska kontroluje. Tak wygląda w praktyce zakaz wjazdu ciężarówek powyżej 18 ton.

7 marca wszedł w życie zakaz wjazdu do Wrocławia dla ciężarówek powyżej 18 ton w godz. 6-9, 13-19 i 22-4 (czytaj: Wrocław broni się przed ciężarówkami). 8 marca z samego rana sprawdziliśmy, jak to wygląda w praktyce. Odwiedziliśmy parking przy al. Jana III Sobieskiego, gdzie zrobiło się bardzo tłoczno.

-  Jestem zdziwiony tym zakazem. Godziny są bardzo dziwne. Przecież o 6 rano prawie nikt nie rusza do pracy - mówi Jacek, kierowca tira z Warszawy. - W stolicy zakaz jest od godz. 7. Tutaj brak możliwości wjazdu od godz. 13 do 19 jest totalną porażką. Przejechałem ciężarówką ponad 4 mln km, takie ograniczenia są tylko u nas i Moskwie. Dziś rozładuję towar i nie podejmę już ładunku powrotnego, bo nie zdążę wyjechać. Jeśli samochód stoi, wszyscy tracą, a kierowca jako pierwszy - dodaje.

Tajna misja straży miejskiej

Parking na Psim Polu patrolowała straż miejska. Strażniczki nie chciały nam zdradzić, jakie mają zadanie. Tak samo jak kierowcy stały przy drodze, obserwują ciężarówki. Jeśli któryś z tirów wjechał do miasta przed godz. 9., skrupulatnie odnotowywały to w notatnikach.

- Prowadzimy rutynowe działania wspólnie z policją. Sprawdzamy, czy kierowcy przestrzegają przepisów, również korzystając z parkingu - wyjaśnia Sławomir Chełchowski, rzecznik wrocławskiej straży miejskiej.

O patrolu policji za wiaduktem przy al. Jana III Sobieskiego kierowcy informowali się przez CB-radio.


Wrocławskie firmy i kierowcy, mający tu rozładunek, mogą dostać pozwolenie na wjazd w Wydziale Inżynierii Miejskiej po złożeniu odpowiedniego wniosku.

- Do tej pory wpłynęło ponad 200 wniosków, są rozpatrywane na bieżąco w ciągu jednego dnia. Pozwolenia na wjazd wydawane są również droga elektroniczną - mówi Julia Wach z biura prasowego Urzędu Miasta we Wrocławiu.

A co jak zabraknie chipsów?

Kierowcy mają jednak problemy z uzyskaniem pozwolenia na wjeżdżanie do Wrocławia.

- Zakaz jest beznadziejny. Mamy dwa miejsca docelowe we Wrocławiu, gdzie dowozimy chipsy i nikt konkretnie nie potrafi dać odpowiedzi, czy można między godzinami zakazu wjeżdżać czy nie - mówi Radosław Grałek z Tomaszowa Mazowieckiego. - Czekamy na zezwolenie już ponad tydzień, bo zrobiła się jakaś dziwna kolejka. To jest chore, bo jak tak urzędnicy zaczną wymyślać, to sołtys jakiejś wioski zabroni wjeżdżać w godz. 14-16, bo akurat wtedy je obiad i będziemy tak wszyscy stali.

Zakaz wjazdu ciężarówek do Wrocławia w wybranych godzinach miał pomóc rozładować korki w mieście. Tuż po godz. 9. przy wlocie do miasta robi się tłoczno. Kierowcy boją się, że przez to ich czas przejazdu przez miasto wydłuży się.

- Zostało mi 15 minut z mojego postoju i muszę jeszcze czekać. Taki zakaz nie powstrzyma korków, tłok i tak będzie, jak wszystkie ciężarówki pójdą w miasto - uważa Stanisław Tronina, kierowca z Bystrzycy Kłodzkiej. - Kiedyś jechałem ponad 3 godziny przez Wrocław na Poznań, gdy nie było zakazu, a teraz może być gorzej. Myślę, że w Polsce jak urzędnicy zobaczą parę złotych z mandatu, to nie odwołają tego głupiego zakazu.

A czy dziś zauważyliście taką samą nawałnicę ciężarówek na obrzeżach miasta?



Czytaj również:
Matura 2011 - serwis specjalnyZmień swoje drogowe miasto Photo Day - serwis
Kąpieliska i baseny we WrocławiuRozkład jazdy MPK WrocławDzieje się we Wrocławiu



Komentarze (31)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

fuego (gość)

Do tych co to piszą że tiry won zmiasta.... Tiry won z miasta, a wy z głodu pozdychacie...buraki cukrowe wrocławskie. Pozdrawiam.

ja (gość)

Czas pracy.... Mój tata już wiele lat jeździ TIREM i nigdy nie widział tak durnego zakazu. i to nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Nigdzie nie zabraniają wjazdu do miasta nocą. Nikt nie pomyśli że kierowców goni czas pracy, a co z tego, że zostaje im czasu jazdy gdy ten właśnie czas pracy się skończył. A czas pracy trwa również wtedy gdy kierowca stoi, choćby czekając na to beznadziejne zezwolenie! a stojąc traci też szansę na zarobek, ponieważ oni mają "płacone z kilometra".

a (gość)

a ciekawe kto wam towar dowiezie. gdyby nie tiry to w sklepach nie byłoby towaru a na stacjach paliwa. ma się to do wszystkich towarów. na zakupy bedziecie jeżdzić do innych miast. pomyślcie troche ludzie!!!!!!!!!

Kierowca (gość)

Postaw na rowery. Jestem za tym aby po Wrocławiu jeździć tylko rowerami. do sklepów towar dowozić też rowerami, pogotowie, policja i cała reszta na rowery. Wtedy Wrocław będzie taki czysty i taki piękny. Szkoda że urzędnicy tylko poprzestali na tirach.

remmarek (gość)

remmarek. ...zakaz jest tak debilny jak większość komentarzy i większość komentujących. Przenieście przemysł poza Wrocław i nie będzie problemu, TIR-y do Was nie wjadą... bo po co. Myślicie że wjeżdżamy w ten Wasz syf dla przyjemności? Wrocław od lat to najdurniejsze i najbardziej upierdliwe z miast,.

remmarek (gość)

super serwis. ...wolno wchodzą opinie...moderator pewnie cenzuruje wypowiedzi? To jak w portalach religijnych... i pewnie zostawia tylko te co chwalą Pana... dla mnie pomysł debilny. A argumenty o mniejszych korkach... totalny zakaz dla wielośladów i będziecie mieć super luz... tylko po co Wam wtedy to "coś" co nazywacie miastem?

daf xf 480 (gość)

ten zakas to poraszka. gdy by nie kierowcy tirów to byście zdechli z głodu i w sklepach nie było by nic na półkach.ten zakaz to jest wielkie dno. komuś sie w głowie pokręciło.

@daf xf 480 . Coś mi się zdaje Panie kierowco, że jedyną rzeczą,którą całe życie trzymasz w rękach to kierownica. Bo książki i zeszytu oraz pióra nie trzymałeś.Skoro dobrze Ci to wychodzi to rób to najlepiej jak potrafisz i trzymaj się od pisania z daleka;)

Co do Tirów to również byłem tego zdania, że przepis jest absurdalny. Jednakże minęło trochę czasu od kiedy zakaz obowiązuje i muszę przyznać, że jest on jak najbardziej słuszny z punktu widzenia miasta i kierowców. Nie ma nad czym deliberować, wystarczy zajrzeć do innych miast, gdzie zakaz nie obowiązuje, różnica jest og4romnana korzyść Wrocławia.

tojatoja (gość)

pozdr dla kometujących urzędników. witam , tak sobie myśle , że opinie pochwalające ten zakaz (głupi jak jego twórcy) musza byc dawane przez urzędników, a jak wiemy urzędznków(straż miejska,policja,wojsko,zus,UM,UW itp) jest duzo i wciąz przybywa, maja czas na pisamie pochwał swego działania

cddddd (gość)

zakaz . ludzie ten kto wymyslil ten zakaz to chyba logicznie nie myslal po godz 9 sa wieksze korki jak nie bylo zakazu

kierowca ciężarówki (gość)

zakaz. polska to porąbany kraj, żygać się chce od tych wszystkich absurdów w tym chorym kraju, a wszystkim zmotoryzowanym i nie tylko wrocławianom, którzy twierdzą, że to dobrze, powinno zabraknąć filmu do dupy i ciekawe co wtedy powiedzą, jeśli będą tyłki wycierać palcami,to może zmienią zdanie

magnum 460dxi (gość)

czytam i płacze. godzine wiecej poswiecasz na dom? a my myslisz kmiocie rodzin nie mamy? posiedz 3tygodnie w trasie i na powrocie trafia sie wroclaw i wtedy pogadamy o zakazie-ps akurat bylem teraz w centrum wiednia z meblami wiec o czym ty piszesz? w szwajcari masz co prawda zakaz nocny ale czechy i austria? super zycie bez ciezarowek? haha krolowie drog? pora z tym skonczyc?-lecz sie

batmanek (gość)

wiesniaki z wroclawia !!!. jak by nie tiry miemieli byscie nic bo wszystki oparte jest na transporcie !!!

Obywatel22 (gość)

Miasto jest bezpieczniejsze. Dzięki zakazowi czas jaki spędzam w korkach skrócił się o godzinę dziennie. Mogę poświęcić go rodzinie. Dziękuję władzom miasta za tę decyzję.
Nie dajmy sobie wmówić, że to taka pełna poświęceń i ciężka praca- gdyby się nie opłacało, ci ludzie dawno zmieniliby pracę.
I to NIE jest prawda ze bez TIRów miasto zginie. W Europie Tiry nie wjeżdżają do miast (Szwajcaria, Austria, nawet Czechy)
i w miastach żyje się super!
Tylko u nas i na wschodzie mają się jeszcze za królów dróg. Pora z tym skonczyć.

kierowca dostawca (gość)

Wrocław -Parszywe miasto. Nagonka na kierowców ciężarówek sięga zenitu.Służby miejskie jak bure suki uganiają się za Tirami żeby tylko wlepić mandat a osobówki rozbijają się gdzie tylko można i przez to niby nie tworzą się korki.To jakaś paranoja.Pozamykać kierowców ciężarówek w kryminale za to że żarcie do tego zasranego miasta dowożą.Przyjdzie czas że zgnijecie tam z głodu i brudu .Będziecie osobówkami sobie markety zaopatrywać i skończy się narzekanie na Tiry.Pozdrowienia dla Wrocławian