Rusza przebudowa Dworca Głównego PKP. Zrobiło się już za ciasno [ZDJĘCIA]
Według Piotra Rachwalskiego, przy okazji remontu peronu szóstego, należało by wykonać także dodatkowe prace na pozostałych peronach - m.in. zbudować windę na peron piąty oraz poprawić system informacji pasażerskiej, który choć ma dopiero sześć lat, nie spełnia już wymagań. – Peron piąty jest wykorzystywany przez pociągi regionalne, które generują największe potoki podróżnych. Wiele naszych pociągów kończy i zaczyna bieg właśnie na peronie piątym, a brak windy znacznie ogranicza jego funkcjonalność. Są schody ruchome, ale łączące peron jedynie z tzw. tunelem miejskim bliżej dawnego dworca tymczasowego. Należy także zamontować dwustronne tablice informacyjne przy peronach. Tablice są jednostronne, więc trzeba dojść do peronu i się obrócić, żeby przeczytać informację. Poza tym system na wyświetlaczach dolnych nie dzieli relacji. Jeśli z peronu odjeżdżają jednocześnie dwa pociągi, to system nie pokazuje na tablicy żadnego. Trzeba wejść po schodach na peron, aby zobaczyć dokąd odjeżdżają pociągi – zauważa Piotr Rachwalski.