Rusza przebudowa Dworca Głównego PKP. Zrobiło się już za ciasno [ZDJĘCIA]
Remont i przywrócenie peronu szóstego do normalnego ruchu jest także niezbędny, aby odkorkować dworzec i dobiegającą do niego estakadę. Bez tego część pociągów wjeżdżających do Wrocławia aż z trzech kierunków - północy, zachodu i wschodu - w dalszym ciągu w godzinach szczytu będą musiały zatrzymywać się na estakadzie w okolicy Teatru Polskiego i wiaduktu nad ul. Zielińskiego. A połączeń z roku na rok przybywa. – Za dwa lata jeśli zachowamy obecny wzrost liczby połączeń w ciągu doby ten peron będzie niezbędny, aby sprawnie prowadzić ruch pociągów we wrocławskim węźle – twierdzi Piotr Rachwalski. Jak jednak zaznacza, zakres prac powinien być szerszy. Zdaniem prezesa KD, peron powinien zostać przede wszystkim połączony z drugim tunelem, tzw. miejskim, biegnącym na wschód od głównego. Jak jednak tłumaczy Bohdan Ząbek z PKP PLK, przebicie się do tunelu jest niemożliwe ze względu na istniejącą tam sieć energetyczną.