Martwi Cię niska sprzedaż w firmie. Postaw na skuteczne pozycjonowanie stron

Materiał informacyjny Lumo
fot. stock.adobe.com

Biznes w internecie nie może istnieć bez pozycjonowania. Sama obecność w sieci to dopiero pierwszy krok, następnie musisz zainwestować w SEO, aby Twoja strona mogła częściej wyświetlać się w Google Twoim potencjalnym klientom. Pozwoli to Twojej firmie zarabiać i regularnie pozyskiwać nowych klientów przez Internet.

Najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce to Google

W zdecydowanej większości przypadków potencjalni klienci trafią na witrynę poprzez skorzystanie z wyszukiwarki Google. Jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, z której korzysta około 95% internautów w Polsce. Zastanawiasz się jak pozycjonowanie stron internetowych może wpłynąć na obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania?

Odpowiedz sobie na proste pytanie - w jakie linki klikasz najczęściej? Oczywiście, że w te, które wyświetlają się najwyżej na listach wyszukiwania. W sporadycznych przypadkach zdarza Ci się zajrzeć na drugą stronę listy wyników. Celem pozycjonowania stron jest zwiększenie widoczności strony, aby ta wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, na możliwie największą liczbę fraz, które będą powiązane z Twoim biznesem.

Pozycjonowanie to najpopularniejsza forma reklamy w Internecie

Pozycjonowanie witryn internetowych bardzo szybko stało się popularną usługą wśród firm, które chciały aktywnie pozyskiwać klientów z wyszukiwarki. Wraz z rozwojem wyszukiwarek, rozwijały się usługi SEO, które stały się bardziej kompleksowe i profesjonalne.

To co cechuje skuteczne pozycjonowanie to gruntowna analiza Twojej strony i branży. Jeśli zainwestowałeś w pozycjonowanie, to domagaj się audytu swojej witryny i opracowania strategii. Przemyślana i prawidłowo zaplanowana strategia SEO przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej strony w Google. Nie stanie się to jednak od razu, ponieważ twórcy wyszukiwarki ograniczają w ten sposób możliwość manipulacji wynikami.

Z tego względu budowa autorytetu Twojej witryny jest procesem i działaniem wieloetapowym rozłożonym w czasie. Jeśli algorytmy wyszukiwarek pozytywnie ocenią zmiany jakościowe w Twojej witrynie, to po jakimś czasie zaczną wyżej wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania. Obecność Twojej strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na konkretne frazy przyczyni się do dotarcia do nowych klientów. Zwiększy się także jej rozpoznawalność i pozytywny wizerunek. W końcu najwyżej w wynikach wyszukiwania wyświetlają się strony o wysokiej jakości.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron we Wrocławiu: https://lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/wroclaw/

Jednym z pierwszych i najważniejszych elementów pozycjonowania strony jest jej analiza, a następnie optymalizacja wybranych elementów technicznych. Warto tutaj zadbać o logiczną i intuicyjną nawigację, dobrze opisane kategorie produktowe, informacje o ofercie oraz dostęp do ścieżki kontaktu.

Dzięki SEO dotrzesz bezpośrednio do klienta

Reklama niejawna, jaką jest pozycjonowanie stron to sposób, który pozwoli skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta. W końcu użytkownik, który trafia na Twoją witrynę często nie ma świadomości, że trafił na nią wskutek działań marketingowych.

Dodatkowo na skuteczność pozycjonowania działa fakt, że najwyżej w wynikach wyszukiwania wyświetlają się witryny, które zostały najlepiej ocenione przez algorytmy wyszukiwarek. Zatem wyniki, które wyświetlają się najwyżej cechują się największym zaufaniem użytkowników. Wpływa to także na decyzję zakupową i chęć kontaktu z Twoją firmą.

Warto, aby pozycjonowanie nie skupiało się tylko na uzyskaniu wysokiej pozycji, ale również na budowaniu wizerunku firmy w sieci. Najkorzystniejsza jest tutaj wartościowa treść, której odbiorcą będzie potencjalny klient. Cały marketing internetowy może oprzeć się o pozycjonowanie.

*
Na skuteczną kampanię SEO składa się wiele elementów - fot. stock.adobe.com

Inne formy reklamy, które warto wykorzystać do promocji

Pozycjonowanie strony nie jest jedyną formą reklamy, którą można wykorzystać w Internecie. Choć jest najchętniej wybierana, to połączenie z innymi formami kampanii, przyczyni się do zwiększonego ruchu na stronie.

Inne formy reklamy, które warto wykorzystać i ich zalety:

• Reklama w Facebooku – kampanie cechują się dużą elastycznością w konfigrujacji grup docelowych i możliwością planowania własnych działań,
• Content Marketing - kierowanie treści do swojej grupy docelowej, przełoży się na popularność marki i zaufanie klientów,
• Współpraca z blogerami, influencerami - osoby publiczne są częstym źródłem inspiracji, zwiększają siłę oddziaływania na odbiorców, Artykuły sponsorowane – promocja marki i oferowanych produktów,
• Kampanie Google Ads (linki sponsorowane) - użytkownicy mają szansę trafić do najtrafniejszych podstron, Przedstawione sposoby stanowią tylko część z dostępnych form reklamy internetowej.

Podstawą każdej reklamy internetowej jest stała analiza i dostosowanie strony do wymagań użytkowników. Pozycjonowanie strony jest najczęściej wykorzystywaną reklamą w sieci. Pozwala na precyzyjne i skuteczne dotarcie do użytkowników oraz wyższą pozycję w Google, czyli najczęściej używanej przeglądarki w Polsce.

Planując kampanię dla swojej firmy warto postawić na synergię działań i wykorzystać różne kanały dotarcia do klientów.

Artykuł napisany we współpracy z agencją Lumo. Lumo to specjaliści w marketingu internetowym. Agencja specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych, prowadzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Postaw na pozycjonowanie i zwiększ widoczność swojej strony w Google

Pozycjonowanie - dlaczego warto inwestować w wysokie pozycje w Google?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto