Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Marketing internetowy i PR. Czy to się łączy?

Materiał Partnera Zewnętrznego
Marketing i Public Relations to terminy, które w XXI wieku wzbudzają wiele dylematów i kontrowersji. Jedni doszukują się w nich złowieszczej mocy, która źle wpływa na całe społeczeństwa, a inni po prostu uważają je za zwykłe narzędzia do pracy, które powinny być wykorzystywane jak najlepiej i jak najczęściej. Dyskusje dotyczą także tego, czy są to terminy wzajemnie wykluczające się, czy może jednak wręcz przeciwnie – znakomicie łączą się i uzupełniają? A jeżeli się łączą, to czy istnieje uniwersalne narzędzie, które będzie zarówno świetne z zakresu marketingu jak i PR?

Definicje

Marketing, to według najprostszej definicji „zaspokajanie potrzeb, otrzymując zysk”. Po pierwsze więc jest on połączeniem pewnej misji (zaspokajanie potrzeb konsumenta) z zarobkiem (otrzymywanie za to pieniędzy). Marketing od reklamy różni to, że jest on nastawiony na długi termin, a jego owoce zbiera się dopiero po jakimś czasie, a nie natychmiast. Wyniki te są więc w dłuższej perspektywie lepsze, jednak wymagają cierpliwości i konsekwencji. Marketing jest więc zatem dowożenie odbiorcy pewnej wartości, w zamian za zysk, który może, ale nie musi nastąpić. Marketing bowiem niczego nie wymaga w zamian – a przynajmniej nie powinien. Jeżeli przekaz komercyjny marketingu jest zbyt oczywisty, to staj się on reklamowy i ofertowy.

Marketing internetowy

Czym natomiast jest PR? Public Relations to w najprostszej definicji wszystko co, co sprawia, że odbiorcy postrzegają nas w taki a nie inny sposób. Będzie więc to bezpośredni kontakt z klientem, umiejętność powiedzenia „przepraszam” (przyznania się do błędu) czy bywanie postrzeganym jako ekspert z danej dziedziny. PR nastawia się na to, żeby ludzie jak najlepiej o nas myśleli, a sposobów na to jest wiele. Przede wszystkim chodzi oczywiście o szacunek wobec odbiorcy i traktowanie go jako osoby rozumnej. Jeżeli zrobiliśmy coś dobrze, należy się tym umiejętnie pochwalić. Jeżeli źle – przeprosić. PR musi być szczery i transparentny, bo tylko wtedy będzie skuteczny.

Marketing i PR w jednym, czyli content marketing

Istnieje narzędzie, które łączy w sobie oba te zagadnienia i jest nim content marketing (więcej informacji na temat tego narzędzia promocyjnego znajdziesz tutaj: http://brand.ceo/pl-pl/czym-jest-content-marketing). Czym jest marketing treści i dlaczego umożliwia na łączenie ze sobą marketingu i Public Relations? Przede wszystkim jest to strategia, polegająca na regularnym publikowaniu treści w Internecie. Mogą to być artykuły eksperckie, infografiki czy filmy wideo, w których wypowiadamy się jako specjaliści z danej dziedziny.

Marketingowy wymiar content marketingu zawiera się w kilku istotnych elementach tego narzędzia. Przede wszystkim chodzi o to, że treści z jednej strony są wartościowe i angażujące, a z drugiej biorą udział w SEO, czyli pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych. SEO jest nieodłącznym elementem dzisiejszego marketingu, a content to znakomity sposób na prowadzenie działań z tego zakresu. Każdy tekst można przecież „nabić” dużą liczbą słów kluczowych, które są podestowym narzędziem pozycjonującym. Do tego należy wspomnieć o możliwości dodawania linków do-follow do contentu, a link-building także bierze udział w SEO.

Jeżeli chodzi o Public Relatons w content marketingu, to publikowanie artykułów na zewnętrznych portalach budzi respekt i poważanie odbiorców. Wypowiadanie się na jakieś tematy w branżowych mediach, które cieszą się dużym zaufaniem internautów, pokazuje naszą firmę w bardzo dobrym świetle. Założeniem content marketingu jest publikowanie artykułów eksperckich w niezależnych portalach, a PR polega przecież na tym, żeby pojawiać się, komentować i po prostu „bywać”.

Formy content marketingu mogą być bardzo różne: od artykułów eksperckich przez zwykłe komentowanie spraw bieżących z danej branży. Warto jednak wybierać takie platformy do publikowania swoich treści, by były one zgodne z naszymi usługami oraz by cieszyły się poparciem internautów. Nic bowiem nie da nawet najlepszy tekst opublikowany na irrelewantnym portalu, który do tego cieszy się złą sławą. Liczy się zatem nie tylko liczba Unikalnych Użytkowników strony, ale także (a może przede wszystkim) jakość jej użytkowników.

Nie tylko marketing i PR

Content marketing to znakomity pomysł na budowanie wizerunku firmy w Internecie, a przy okazji prowadzenia skutecznego marketingu. Kompleksowość tego narzędzia polega właśnie na łączeniu w sobie wielu aspektów naraz, zatem nie musimy sięgać po różne metody osobno. Warto zauważyć też, że content marketing świetnie nadaje się na płatne promowanie treści, czyli na SEM. Poza PRowym i marketingowym wymiarem ma on także wymiar stricte sprzedażowy, gdyż przy pomocy artykułów sponsorowanych można prowadzić skuteczną sprzedaż połączoną z promocją. Właśnie z powodu tej wieloaspektowości marketingu treści warto się nad nim zastanowić. Zgłoś się do zaufanej agencji content marketingowej, a z pewnością Twoje działania w sieci będą skuteczne i miarodajne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto