APTEO dodało 2000 apteczek do wszystkich wrocławskich rowerów miejskich

Materiał informacyjny APTEO
We Wrocławiu rozpoczęła się kampania pt. „Jazda z coolturką”, w której marka APTEO promuje zwiększanie bezpieczeństwa w ruchu rowerowym w miejskiej aglomeracji. APTEO we współpracy z Jankiem Świtałą, ratownikiem medycznym, znanym szerzej na Instagramie jako „Yanek43”, podjęło wyzwanie, by wyposażyć aż 2000 rowerów miejskich we Wrocławiu w apteczki pierwszej pomocy. Marka organizuje także piknik rowerowy dla Wrocławian który odbędzie się 22 lipca. Za koncepcję i realizację akcji odpowiada NEKK, agencja specjalizująca się w marketingu zdrowia.

Co roku w polskich miastach przybywa miłośników dwóch kółek. To efekt silnego ekologicznego trendu oraz mody na zdrowy tryb życia. Mimo wzrostu liczby rowerzystów zdarzeń drogowych z udziałem rowerów ubywa. Zawdzięczamy to coraz lepszej infrastrukturze i systematycznemu wpajaniu użytkownikom zasad bezpiecznej jazdy. By zwiększać komfort wszystkich użytkowników dróg APTEO postanowiło zaangażować się w kampanię, która polega nie tylko na wyposażeniu miejskich rowerów w apteczki, ale także edukuje użytkowników rowerów o zasadach odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy.

„Widzimy, że dużym wyzwaniem jest wzajemna koegzystencja rowerzystów, pieszych oraz kierowców. Te trzy grupy społeczne często są przedstawiane jako antagoniści. Tymczasem w ruchu miejskim miejsce jest dla każdego. Chcemy obudzić uważność tych grup na siebie nawzajem, wpajać proste zasady, które realnie podnoszą bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo postanowiliśmy zaopatrzyć wrocławskie rowery miejskie w opatrunki medyczne, które są najczęściej potrzebne w sytuacjach awaryjnych. Mamy nadzieję, że apteczki od APTEO nie będą zbyt często potrzebne, natomiast dadzą rowerzystom poczucie dodatkowego komfortu w trakcie jazdy” – mówi Maciej Wysocki, Product Manager APTEO.

We Wrocławiu działa system Wrocławskiego Roweru Miejskiego, który obejmuje 230 stacji i blisko 2000 rowerów. Przez pierwsze miesiące sezonu wypożyczono je blisko milion razy.

„Wrocław to jedno z najbardziej rowerowych miast w Polsce. Coraz więcej Wrocławian przesiada się na rowery i bardzo nas to cieszy. Nasza infrastruktura rowerowa jest spora i nieustannie dbamy o jej rozwój, a także o to by była bezpieczna dla użytkowników. Dostrzegamy także potrzebę edukacji w zakresie bezpiecznej jazdy na dwóch kołach. Warto pamiętać, że bezpieczeństwo rowerzysty zależy nie tylko od infrastruktury, ale także od umiejętności rowerzysty, zdolności przewidywania zdarzeń, komunikowania zmian kierunku ruchu oraz szeroko pojętej ostrożności. W tym zakresie od lat edukujemy mieszkańców prowadząc m.in. zajęcia w szkołach. Dzięki edukacji możemy minimalizować ryzyko niepożądanych zdarzeń drogowych” – tłumaczy Urszula Jagielnicka, główny specjalistka ds. promocji mobilności aktywnej, Biuro Zrównoważonej Mobilności, Urząd Miejski Wrocławia.

Bezpieczeństwo na rowerze

Rowerzyści powinni zawsze być odpowiednio przygotowani na ewentualne niespodziewane sytuacje i wypadki. Dziś nie trzeba już nikogo przekonywać, że kask jest nieodłącznym elementem wyposażenia cyklisty. Ale warto pamiętać, że nie jest to jedyny element.

„Wypadków z udziałem rowerzystów jest coraz mniej. Zdarzają się jednak kolizje i drobne urazy, które rowerzyści mogą samodzielnie opatrzyć. Do apteczek APTEO dobrałem opatrunki, które w mojej ocenie najlepiej się sprawdzą. Posiadanie apteczki podczas jazdy rowerem jest nie tylko odpowiedzialne, ale także może mieć ogromne znaczenie w sytuacjach, gdy potrzebna jest natychmiastowa pomoc medyczna” – tłumaczy Janek Świtała, ratownik medyczny.

„Jedź z coolturką” – dbajmy o siebie na drodze

„Zapraszamy wszystkich Wrocławian oraz turystów na spotkanie z najpopularniejszym ratownikiem medycznym w Polsce – Jankiem Świtałą. W stolicy Dolnego Śląska pojawią się także plakaty promujące dobre wzorce zachowań na drodze. Wielu zdarzeń drogowych można by uniknąć, gdybyśmy byli na siebie bardziej uważni, uprzejmi i wyrozumiali. Tę ideę chcemy promować razem z APTEO” – tłumaczy Justyna Komorek z NEKK Grupa NEUCA.

Więcej o akcji:
https://www.instagram.com/jedzzcoolturka
https://www.facebook.com/jedzzcoolturka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto