Wybierasz się do Poznania lub Łodzi? Jedź samochodem! Pociągiem będziesz się ślimaczył. Powód?
Remont Dworca Głównego
W przebudowie jest już za to szósty peron na wrocławskim Dworcu Głównym, który zostanie połączony z głównym tunelem przy kasach. Wcześniej z peronu dało się zejść jedynie na ul. Suchą. Sama krawędź peronu zostanie też wydłużona do 200 metrów. Powstaną także windy dla osób niepełnosprawnych i z dużym bagażem. Do peronu VI podobnie jak do V będzie dochodził jeden tor. Nie będzie zadaszenia, powstaną za to trzy wiaty przystankowe. Dotychczasowe zejście na ul. Suchą zostanie utrzymane. Remont i przywrócenie peronu szóstego do normalnego ruchu jest także niezbędny, aby odkorkować dworzec i dobiegającą do niego estakadę. Bez tego część pociągów wjeżdżających do Wrocławia aż z trzech kierunków - północy, zachodu i wschodu - w dalszym ciągu w godzinach szczytu będą musiały zatrzymywać się na estakadzie w okolicy Teatru Polskiego i wiaduktu nad ul. Zielińskiego. A połączeń z roku na rok przybywa.