Wrocław ma plan... a nawet masterplan. O samochodzie w centrum zapomnij! [SZCZEGÓŁY]
Korytarze dla rowerzystów
Korytarze rowerowe w obszarze centrum Wrocławia powinny mieć dwie funkcje. Pierwsze z nich muszą zapewnić szybki i bezkonfliktowy przejazd przez centrum np. dla podróży tranzytowych. Drugi to możliwość dojazdu do każdego punktu w centrum jednak przy tym należy liczyć się z koniecznością pokonania odcinka, który nie będzie miał priorytetu dla rowerzystów.
W masterplanie proponuje się korytarze w głównych relacjach. To relacja wschód – zachód oraz północ – południe, czyli schemat na planie krzyża. Do tego inne relacje wykorzystywane przez rowerzystów mogą być realizowane przy pomocy łączników do głównego układu.
Z uwagi na charakter zabudowy centrum, jego historyczny charakter i uwarunkowania należy mieć na uwadze, że główne korytarze transportowe dla podróży rowerowych nie powinny przebiegać przez ulice wewnątrz centrum Wrocławia.
Rekomenduje się, aby infrastruktura rowerowa przeznaczona
dla podróży obligatoryjnych „otaczała” centrum i była stworzona w ciągu ulic:
* Kazimierza Wielkiego,
* Nowy Świat,
* Grodzka,
* Piaskowa,
* Św. Katarzyny.
W tym ciągu stworzenie ringu o odpowiednich parametrach dla infrastruktury rowerowej o szerokości nawet do 3,0m będzie możliwe z uwagi na dostępność przestrzeni, czego w ścisłym centrum miasta na uliczkach brakuje.