Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowa za pół miliona złotych połączy most Grunwaldzki z bulwarem Kaczyńskich [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Długość ścieżki to ok. 48 metrów. Będzie oświetlona dwoma słupami dekoracyjnymi, nawiązującymi do tych przy Urzędzie Wojewódzkim
Długość ścieżki to ok. 48 metrów. Będzie oświetlona dwoma słupami dekoracyjnymi, nawiązującymi do tych przy Urzędzie Wojewódzkim ZDiUM
We Wrocławiu rozpoczęła się budowa nowej ścieżki rowerowej. Umożliwi ona bezpieczny zjazd z mostu Grunwaldzkiego na bulwar Marii i Lecha Kaczyńskich.

Budowa ścieżki pozwoli na rowerowe połączenie bulwaru z mostem. Istniejące w okolicy szerokie schody, mimo iż bardzo estetyczne i tworzące spójną kompozycję z otoczeniem, są barierą niemożliwą do pokonania na dwóch kółkach. Rowerzyści często zjeżdżają z mostu wydeptaną ścieżką na pobliskiej skarpie. Ze skarpy korzystają także piesi.

"Nie jest to rozwiązanie bezpieczne ani komfortowe dla żadnej z wymienionych grup z uwagi na kąt nachylenia i gruntową nawierzchnię. Nowe połączenie będzie przyjazne dla osób o szczególnych potrzebach oraz dla ruchu rowerowego. To inwestycja ważna przede wszystkim dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów" – mówi nam Klaudia Piątek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Dla rowerzystów, pieszych, seniorów i niepełnosprawnych

Długość nowej ścieżki to około 48 metrów. Oświetlą ją dwa słupy dekoracyjne nawiązujące do tych przy Urzędzie Wojewódzkim. Dodatkowo na trasie powstaną dwa poziome podesty w odległości ok. 20 metrów od siebie. Nawierzchnia nie będzie bitumiczna, a mineralno-żywiczna, przepuszczająca wodę. Po wschodniej stronie rampy zaprojektowano poręcz dla osób niepełnosprawnych. Ścieżka rowerowa oraz chodnik mają mieć szerokość po 2,5 metra, obok posadzone zostaną drzewa i krzewy.

Projekt zaproponowali sami mieszkańcy w WBO (Wrocławski Budżet Obywatelski). Budowa ścieżki rozpoczęła się we wtorek (30 sierpnia) i potrwa przez 3 miesiące. Wybrana w przetargu spółka Rotomat za pracę zażyczyła sobie niemal pół miliona złotych, a dokładnie 428 497,57 zł.

Dlaczego 48-metrowa ścieżka rowerowa jest tak droga?

"Głównym powodem jest przede wszystkim bardzo wysoki wzrost cen materiałów budowlanych i usług. Dla przykładu, podam tylko, że koszty słupów oświetleniowych oraz opraw wzrosły w ostatnim kwartale o 25 procent, a ceny kabli od października zeszłego roku wzrosły o 150 procent" - tłumaczy portalowi Gazetawrocławska.pl Klaudia Piątek z biura prasowego ZDiUM.

Piątek zaznacza, że zakres zamówienia obejmuje też wykonanie robót z kilku branż: drogowej (budowa chodnika i ścieżki rowerowej), elektrycznej (oświetlenie) oraz zieleni (posadzenie drzew i krzewów, trawników). Nie można dopuścić do uszkodzenia lub zniszczenia pobliskich roślin.

"Rampa nie może w żaden sposób wpłynąć na otoczenie, dlatego też nawierzchnia chodnika i drogi rowerowej zostanie wykonana z mieszanki mineralno-żywicznej wodnoprzepuszczalnej, co oznacza, że nie zastosujemy standardowych rozwiązań, takich jak płyty betonowe czy nawierzchnia bitumiczna, właśnie ze względu na bliskie sąsiedztwo drzew” – zaznacza Klaudia Piątek.

Przeczytaj także:

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto