Budowa ścieżki pozwoli na rowerowe połączenie bulwaru z mostem. Istniejące w okolicy szerokie schody, mimo iż bardzo estetyczne i tworzące spójną kompozycję z otoczeniem, są barierą niemożliwą do pokonania na dwóch kółkach. Rowerzyści często zjeżdżają z mostu wydeptaną ścieżką na pobliskiej skarpie. Ze skarpy korzystają także piesi.
"Nie jest to rozwiązanie bezpieczne ani komfortowe dla żadnej z wymienionych grup z uwagi na kąt nachylenia i gruntową nawierzchnię. Nowe połączenie będzie przyjazne dla osób o szczególnych potrzebach oraz dla ruchu rowerowego. To inwestycja ważna przede wszystkim dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów" – mówi nam Klaudia Piątek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Dla rowerzystów, pieszych, seniorów i niepełnosprawnych
Długość nowej ścieżki to około 48 metrów. Oświetlą ją dwa słupy dekoracyjne nawiązujące do tych przy Urzędzie Wojewódzkim. Dodatkowo na trasie powstaną dwa poziome podesty w odległości ok. 20 metrów od siebie. Nawierzchnia nie będzie bitumiczna, a mineralno-żywiczna, przepuszczająca wodę. Po wschodniej stronie rampy zaprojektowano poręcz dla osób niepełnosprawnych. Ścieżka rowerowa oraz chodnik mają mieć szerokość po 2,5 metra, obok posadzone zostaną drzewa i krzewy.
Projekt zaproponowali sami mieszkańcy w WBO (Wrocławski Budżet Obywatelski). Budowa ścieżki rozpoczęła się we wtorek (30 sierpnia) i potrwa przez 3 miesiące. Wybrana w przetargu spółka Rotomat za pracę zażyczyła sobie niemal pół miliona złotych, a dokładnie 428 497,57 zł.
Dlaczego 48-metrowa ścieżka rowerowa jest tak droga?
"Głównym powodem jest przede wszystkim bardzo wysoki wzrost cen materiałów budowlanych i usług. Dla przykładu, podam tylko, że koszty słupów oświetleniowych oraz opraw wzrosły w ostatnim kwartale o 25 procent, a ceny kabli od października zeszłego roku wzrosły o 150 procent" - tłumaczy portalowi Gazetawrocławska.pl Klaudia Piątek z biura prasowego ZDiUM.
Piątek zaznacza, że zakres zamówienia obejmuje też wykonanie robót z kilku branż: drogowej (budowa chodnika i ścieżki rowerowej), elektrycznej (oświetlenie) oraz zieleni (posadzenie drzew i krzewów, trawników). Nie można dopuścić do uszkodzenia lub zniszczenia pobliskich roślin.
"Rampa nie może w żaden sposób wpłynąć na otoczenie, dlatego też nawierzchnia chodnika i drogi rowerowej zostanie wykonana z mieszanki mineralno-żywicznej wodnoprzepuszczalnej, co oznacza, że nie zastosujemy standardowych rozwiązań, takich jak płyty betonowe czy nawierzchnia bitumiczna, właśnie ze względu na bliskie sąsiedztwo drzew” – zaznacza Klaudia Piątek.
Przeczytaj także:
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?