Zgodnie z zapowiedziami od grudnia, kiedy to w życie wejdzie korekta rozkładu jazdy PKP, lokalne połączenia między Głogowem a Wrocławiem na "Nadodrzance" obsługiwać będą tylko pociągi Kolei Dolnośląskich. Lokalny przewoźnik całkowicie wyparł Polregio z tej trasy.
– 10 grudnia wraz z nowym rozkładem jazdy na "Nadodrzance" z Wrocławia przez Ścinawę i Głogów w kierunku na Zieloną Górę. Będą jeździć tylko koleje dolnośląskie. Mam nadzieję, że ta zmiana jakościowa dla pasażerów, dla Dolnoślązaków zostanie pozytywnie odebrana. Trzymam kciuki i życzę udanych podróży – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Zarząd województwa tłumaczył decyzję o rezygnacji z usług Polregio wieloma czynnikami - przede wszystkim jednak wieloma opóźnieniami, do jakich dochodziło na połączeniach obsługiwanych przez spółkę.
– Średni wiek pojazdu Kolei Dolnośląskich to 7,7 lat i ponad 32 lata w Polregio. W ubiegłym roku Polregio odwołało także aż 880 pociągów wyłącznie ze swojej winy. Ta sytuacja zaowocowała apelem skierowanym w sierpniu ubiegłego roku do zarządu Polregio, dotyczącym rozwiązania problemu notorycznego odwoływania pociągów. Wynikały z nich poważne zaburzenia funkcjonowania transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiające wielu Dolnoślązakom codzienne korzystanie z pociągów – informowało na początku tego roku biuro prasowe UM.
Głogów centrum przesiadkowym dla pasażerów na trasie Wrocław - Zielona Góra
Z powodu przejęcia "Nadodrzanki" przez KD znika jednak większość bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Zielonej Góry i na odwrót. Pasażerowie z tych miast będą musieli przesiadać się właśnie w Głogowie. Wynika to z braku porozumienia między zarządami obu województw oraz Polregio w kwestii przewozów. Bez tego porozumienia pociągi KD nie mogą jechać dalej - do Lubuskiego.
Głogów stanie się więc swojego rodzaju centrum przesiadkowym dla osób, które poruszają się między stolicami obu województw pociągami lokalnymi. Bezpośrednimi połączeniami zostaną jedynie pociągi InterCity.
– Od kiedy funkcjonują połączenia bezpośrednie Zielona Góra - Wrocław, realizuje je Polregio, o czym mówią umowy zawarte pomiędzy spółką a dwoma organizatorami przewozów – Województwem Lubuskim i Województwem Dolnośląskim. Marszałek Tymoteusz Myrda prosił nas, jako krajowego operatora kolejowego, o propozycję podziału tych połączeń pomiędzy dwóch operatorów. Zaproponowaliśmy, aby Koleje Dolnośląskie przejęły osiem par pociągów na połączeniu, a cztery pary pociągów utrzymać dla POLREGIO. Takie porozumienie zostało między nami wypracowane na spotkaniach, ale nigdy pisemnie – cały czas rozmowy odbywały się w sposób ustny. [...] W imieniu zarządu spółki deklaruję obu stronom, że Polregio jest gotowe na daleko idący kompromis. W każdej chwili jesteśmy gotowi na rozmowy – informuje w komunikacie Adam Pawlik, Prezes Zarządu Polregio.
Zobacz również:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?