Okazało się, że dla wielu sezon Świąt, a dla prawie wszystkich – przełom roku 2012.2013 okazał się obiecujący.
Dla przykładu – w hotelu „Baron” w obu tych okresach „obłożenie” było na poziomie 90%, w „Europie” – na poziomie 69%, a jest to relatywnie duży obiekt. W hotelu „Tango” z 69 miejsc skorzystało w tym czasie ponad 230 gości, w okresowej – oczywiście – rotacji. Hotel „Karkonosze” nie przyjmował gości w okresie Świąt, ale w „na Sylwestra” miał obłożenie pełne – 100 %. W także dużym „Mercure” w pierwszym okresie ten wskaźnik sięgał powyżej 60%, w drugim – 95%. Pełne obłożenie „na Sylwestra” miały trzy kolejne obiekty – Hotel „BiS”, hotel „Cieplice” i Hotel „Caspar”. „BiS” miał pełne obłożenie także w okresie Świąt, dwa pozostałe z tej trójki w Święta miały nieco mniej gości. Nieco gorzej było „Pod Różami”, a „Cieplicka Harenda” (na skutek awarii) nie przyjmowała gości w tym czasie.
- Wskaźnik wykorzystanie miejsc hotelowych – powiedział M. Zawiła – w pewien sposób przekłada się także na pożytki w lokalach gastronomicznych i sklepach. Jeśli nawet część gości jeleniogórskich hoteli wyjeżdżała w góry, czy do Czech, to popołudniami wracali oni do Jeleniej Góry i widać było wzmożony ruch handlowy także w śródmieściu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?