Miasto od początku informowało, że „stara” Buforowa będzie buspasem. Tymczasem przystanki autobusowe powstały przy nowo wybudowanej drodze: - W organizacji ruchu docelowego autobus od granicy miasta do ul. Sarniej jedzie tzw. starą Buforową. Na wysokości Sarniej wjeżdża w zatokę przy nowej jezdni i jedzie nową jezdnią. Przy skrzyżowaniu z ul. Strawińskiego wjeżdża w zatokę autobusową przy nowej Buforowej, zatoką przejeżdża na starą Buforową i zaczyna się buspas, który ciągnie się do ulicy Brzozowej – tłumaczy Klaudia Piątek z urzędu miejskiego.
Kolejny odcinek autobus będzie przejeżdżał starą ulicą, która jednak tu nie będzie buspasem, tylko obsłuży także pozostały ruch. W okolicy skrzyżowania z ul. Dróżniczą przy starej Buforowej powstał nowy przystanek autobusowy. Stąd autobus dojedzie do ul. Malinowskiego i dalej starą Buforową, po buspasie, do włączenia w nową Buforową. Odcinek do Konduktorskiej będzie przejeżdżał w ruchu ogólnym. Od Konduktorskiej jest już buspas do ronda wyznaczony na nowej drodze.
Wątpliwości kierowców budzi także przejazd przez rondo Buforowa. WIM zwraca uwagę, że właśnie dlatego, aby samochody mogły korzystać z obu pasów ruchu na tym skrzyżowaniu, buspas kończy się przed rondem i zaczyna za nim.
- Jeśli kierowca planuje jechać przez rondo prosto lub w prawo, najbezpieczniej zająć prawy pas. Z lewego pasa ruchu na rondzie też możliwy jest zjazd na ul. Buforową, ale pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie prawym pasem, gdyż podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecina się inne pasy ruchu – informuje Piątek i dodaje: - Niemniej prowadzone są obserwacje sytuacji ruchowej na rondzie i w razie stwierdzenia powtarzających się problemów w przejeździe przez rondo podejmowane będą kroki w kierunku ich niwelacji.
Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji w kwietniu przekonywał, że ruch na ulicy będzie odbywał się płynnie od końca czerwca, ale zastrzegał, że możliwe będzie prowadzenie jeszcze prac np. na poboczach. Kiedy budowa się rozpoczynała, termin jej zakończenia ustalony był na koniec roku 2018, później został przesunięty do końca czerwca 2019. Obecnie, w połowie sierpnia, Buforowa nadal jest wielkim placem budowy, a informacje o jej zakończeniu są sprzeczne. Rada Osiedla Jagodno podaje koniec września, wydział inżynierii miejskiej koniec sierpnia.
Zakończenia prac oczekują wszyscy: mieszkańcy Jagodna, budowlańcy, który załamują ręce mówiąc o prowadzeniu prac „pod ruchem” i dojeżdżający do Wrocławia spoza miasta.
Buforowa obsługuje osiedle liczące ok. 15 000 mieszkańców, a docelowo ma być ich co najmniej 30 000, oraz ruch wjazdowy i wyjazdowy z Wrocławia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?