Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak powstaje nowy most we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Tak powstaje nowy most na tzw. Wielką Wyspę
Tak powstaje nowy most na tzw. Wielką Wyspę Magdalena Pasiewicz / Polska Press
Most będzie łączył ul. Miedzyrzecką z tzw. Wielką Wyspą. Inwestycja jest gigantyczna. Zobacz fotki!

Mimo zbliżającej się zimy - i chłodu za oknem - praca na rozpoczętych inwestycjach we Wrocławiu, wre...

Obecnie na ul. Międzyrzeckiej jest czasowe ograniczenie wysokości pojazdów do 3,7 m. Pierwsze betonowanie obiektu w rejonie Międzyrzeckiej może nastąpić jeszcze w tym roku.

- Most, który budujemy, jest elementem większej całości Alei Wielkiej Wyspy, czyli trasy łączącej ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To jedna z ważniejszych konstrukcji i czasowo najbardziej wymagających - opowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Budowana przeprawa jest jednym z czterech obiektów inżynieryjnych AWW, a zarazem najdłuższym z nich. Ma 698 metrów długości. Potężna konstrukcja będzie przebiegać nie tylko nad Odrą, ale też pobliskimi terenami zalewowymi.

- Tak naprawdę most zaczyna się na wysokości ul. Międzyrzeckiej, gdzie dzisiaj mamy montowany ustrój nośny tego mostu. To taka "brama", "tunel" nad ul. Międzyrzecką. Właśnie tam zbrojarze i cieśle działają, a sam ustrój nośny rośnie w kierunku Odry - wyjaśnia Krzysztof Świercz.

Przy samej Odrze, po obu jej stronach, zostały postawione już tzw. elementy startowe mostu. Na nich będą montowane specjalne wózki, za pomocą których zostaną zbudowane nawisy mostu nad rzeką.

- Pierwsze elementy mostu nad Odrą mogą pojawić się w I kwartale 2022 roku. Patrząc jednak na klasę zbrojarzy i cieśli, z którymi mamy do czynienia, możemy spodziewać się tego nawet trochę szybciej. Dużo zależy od warunków pogodowych. Intensywne opady śniegu na pewno nie będą naszym sprzymierzeńcem, tak samo jak mróz - przyznaje Krzysztof Świercz.

Jeden z czterech

Drugim obiektem inżynieryjnym budowanej Alei Wielkiej Wyspy jest most nad Oławą, o długości 350 metrów.

- Tam otworzył się niedawno front robót. Zdemontowaliśmy trzy stare słupy wysokiego napięcia, na wysokości rzeki Oławy. Dwa po stronie ul. Międzyrzeckiej, jeden od strony ul. Krakowskiej. Przebudowa linii 110 kV pozwoli wybudować podpory mostu nad rzeką Oławą - opisuje postęp prac rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Trzecim jest 26 metrowy wiadukt, na wysokości ul. Wittiga, który już jest zabetonowany. Jego odsłonięcie nastąpi za kilka tygodni. To ważny punkt dla rowerzystów i pieszych, którzy będą chcieli skorzystać z przejścia spod Alei Wielkiej Wyspy na łączeniu z ul. Wittiga.

Ostatni z budowanych obiektów inżynieryjnych znajduje się nad nowym śladem ul. Wilczej. Wiadukt o długości kilkudziesięciu metrów powstanie na wysokości ślimaków al. Armii Krajowej i Krakowskiej. Łączna długość wszystkich wiaduktów i mostów w ramach AWW wynosi ponad 1,1 km. Cała trasa natomiast będzie liczyć 3,4 km nowej drogi łączącej ul. Krakowską z Mickiewicza, 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.

Aleja Wielkiej Wyspy zostanie oddana do użytku w 2023 roku. Jej koszt to ok. 234 milionów złotych. Inwestycja jest finansowana w całości z budżetu miasta oraz MPWiK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto