Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak będzie wyglądała trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór (NAJNOWSZE WIZUALIZACJE)

JEW
Materiały Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
Zobaczcie, jak ma wyglądać trasa na poszczególnych odcinkach - wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej i Rogowskiej. Zapraszamy do galerii zdjęć!

Na filmie wizualizującym przebieg nowej trasy tramwajowo-autobusowej pokazano zarówno obiekty (np. nowy wiadukt nad torami kolejowymi w pobliżu ul. Strzegomskiej), jak i rozwiązania drogowe. Internauci, którzy już widzieli nagranie zdążyli wyłapać pewne niuanse - jak np. zielone autobusy na TAT, za to tramwaje są normalne, tzn. takie skody, które jeżdżą dziś po Wrocławiu.

Przypomnijmy, że w tym momencie trwa dopiero pierwszy etap budowy TAT - na odcinku położonym najbliżej placu Orląt Lwowskich. Drogowcy własnie w najbliższą sobotę wprowadzą bardzo duże zmiany na samym placu. Będzie sporo zamkniętych fragmentów, bo trzeba "się wpiąć" z nowym torowiskiem do tego istniejącego dziś na placu.

Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej porównywali zamknięcie placu i zakres zmian z rewolucją komunikacyjną, którą mieliśmy ponad 10 lat temu przy przebudowie ronda Reagana. Teraz znów ingerujemy w bardzo obciążone komunikacyjnie miejsce, a to dopiero początek, bo przecież kolejne trudności powstaną na Robotniczej i Strzegomskiej przy budowie nowych wiaduktów, a później na samym Nowym Dworze, przy ostatnim odcinku do pętli tramwajowej.

Miasto nie kryje, że mieszkańcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Finalna data to 2023 rok - takie są dziś założenia magistratu - wówczas mamy skorzystać z połączenia, które spowoduje, że z centrum na Nowy Dwór i Muchobór dojedziemy komunikacją bezkolizyjnie w kilkanaście minut. Dziś, w godzinach szczytu, gdy trafimy na kiepski dzień, zajmuje to nawet dwie godziny!

Magistrat oTAT: To największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! Całkowity koszt inwestycji szacujemy na 370 milionów złotych, w tym 113 milionów to dofinansowanie unijne. TAT pojedziemy w 2023 roku.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto