Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmień swoje drogowe miasto

Redakcja
Dziś ostatni dzień zgłaszania nominacji w naszym plebiscycie. Opisz w blogu drogowy absurd albo problem Wrocławia i wygraj rower!

Dziury w drogach? Za wysokie krawężniki? Zmieńmy nasze drogowe miasto. Autor najlepiej udokumentowanego wpisu do bloga otrzyma rower!

Wrocław co roku wydaje miliony złotych na remonty swoich ulic. Większość dużych remontów planowana jest z dużym wyprzedzeniem, jednak drobne remonty, łatanie dziur, ustawianie i przestawianie znaków zależy przede wszystkim od bieżących zgłoszeń mieszkańców. Dlatego też postanowiliśmy ułatwić ten proces i razem z Wami zmienić nasz drogowy Wrocław!

Przesłane przez Was zgłoszenia będziemy umieszczać na naszej drogowej mapie zmian oraz dodawać do tego serwisu. Każde zgłoszenie wyślemy do zarządcy terenu, drogi lub ścieżki rowerowej i poprosimy o zajęcie się sprawą. W poniższych materiałach będziemy aktualizować status zgłoszenia - tak, żebyście na bieżąco mogli śledzić postęp zmian.

NAGRODY!


Wygraj rower o wartości 1549 ZŁ

Autor najciekawszego i najlepiej udokumentowanego zgłoszenia w blogu otrzyma rower górski FELTQ 220, kolor niebieski

Autor największej ilości udokumentowanych zgłoszeń - nagrodę-niespodziankę

Zmień swoje drogowe miasto! Zgłoś problem!

Jak to zrobić?Jest kilka sposobów!Koniecznie opisz dokładną lokalizację problemu, ulicę, okoliczne charakterystyczne punkty, dodaj zdjęcia / wideo. Możesz to zrobić poprzez:
  • Dodanie wpisu do bloga w MMWroclaw.pl - bierze udział w konkursie
  • Wysłanie nam e-maila na adres[email protected]
  • Umieszczenie dokładnego opisu w komentarzu pod tym tekstem (jako zalogowany użytkownik).

REGULAMIN KONKURSU ZMIEŃ SWOJE DROGOWE MIASTO

Kolorami sygnalizatora oznaczać będziemy aktualny stan Waszego zgłoszenia. Przy każdym zgłoszeniu znajduje się sygnalizator świetlny z odpowiednim kolorem oznaczającym status zgłoszenia.

Czerwony - oznacza, że otrzymaliśmy zgłoszenie, jednak nie zostało jeszcze wysłane do odpowienich służb lub nie zostanie rozpatrzone przez te służby.
Żółty - zgłoszenie zostało wysłane do odpowiednich służb i jest w trakcie realizacji. Zielony - kolor sygnalizuje, że osiągnęliśmy pełen sukces, a zgłoszenie zostało przyjęte i zrealizowane.

Na Wasze zgłoszenia czekamy do 30 listopada.

Wasze zgłoszenia

**

Pokaż mapa utrudnień drogowych Wrocław na większej mapie
**

Drogowe zgłoszenia


Remont Wałbrzyskiej

Komentarz: Remont ul. Wałbrzyskiej - kiedy się skończy? Kto próbuje ominąć zakorkowany zazwyczaj wjazd do miasta od strony Bielan, wie, jak się jeździ przez ulicę Wałbrzyską. Ta zazwyczaj też jest zakorkowana. Dodatkową atrakcją są dziury na odcinku Czekoladowa-Wałbrzyska-Przyjaźni.
Status: zapytaliśmy w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta

- Remont ulicy Wałbrzyskiej potrwa 10 miesięcy - mówi Ewa Mazur, rzecznik ZDiUM. - Planowany termin zakończenia prac to maj 2011 roku. Inwestycja obejmuje rozbudowę ul. Wałbrzyskiej na odcinku od ul. Zabrodzkiej do ul. Kościelnej wraz ze skrzyżowaniem ulic: Karmelkowej, Czekoladowej, Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej. Na przebudowywanym skrzyżowaniu ulic powstanie rondo. Na remontowanym odcinku powstaną ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Koszt inwestycji to 6 milionów złotych - dodaje.
Zgłoszenie: grego510



Ostatnia aktualizacja: 21 września 2010 

Brak znaku na autostradzie

Komentarz: Zjazd z autostrady A4 z kierunku zachodniego, na aleję Karkonoską. Brak oznakowania poziomego na jezdni informującego o konieczności zatrzymania się na końcu pasa. Popularnie mówiąc znak "STOP".
Status: Oczekuje na zgłoszenie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zgłoszenie: Vadim



Ostatnia aktualizacja: 27 września 2010

Czerwone skrzyżowania

Komentarz: Miasto maluje najbardziej newralgiczne skrzyżowania na czerwono, aby kierowcy w godzinach szczytu dobrze się zastanowili, czy jak wjadą na skrzyżowanie to z niego zjadą, by przypadkiem ruchu nie zablokowali. Czy ludzie nie wiedzą po co te skrzyżowania tak wymalowano? Proponowałbym chociaż ustawienie tabliczki ostrzegającej/informującej, że kierowca widząc zastawione skrzyżowanie i wjeżdżając na nie dodatkowo pogłębia korki w mieście. Gdyby taka tablica w godzinach szczytu np. błyskał; myślę, że część kierowców przemyślałaby zanim wjedzie na takie skrzyżowanie.
Status: Czy czerwone skrzyżowania zdają egzamin? - zapytaliśmy w Wydziale Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu. Przeczytajcie odpowiedź.


Zgłoszenie: Maciej Wójcik


Ostatnia aktualizacja: 27 września 2010 

Zakorkowana ul. Zwycięska

Komentarz: Każdego dnia w godzinach 7-9 i 15-17 notorycznie zakorkowane są ulica Zwycięska - skrzyżowanie z Karkonoską oraz ulica Ołtaszyńska i Wojszycka - skrzyżowanie z Wyścigową. W godzinach powrotów jest zakorkowana ul. Ślężna w kierunku Ołtaszyńskiej. Apeluję o wydłużenie świateł w tych godzinach tak, aby korki mogły się szybciej rozładowywać.
Status: Zgłoszone do Wydziału Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu - oczekuje na odpowiedź.


Zgłoszenie: Daniel Bobiński


Ostatnia aktualizacja: 12 października 2010

Organizacja ruchu na Placu Społecznym

Komentarz: Pragnę zgłosić utrudnienie drogowe na placu Społecznym przy urzędzie wojewódzkim w kierunku mostu Pokoju. Za zjazdem z estakady są pod rząd dwa sygnalizatory. Jest to zbieg dwóch ulic, jednej z poziomu ziemi, a drugiej z estakady i ruch jest regulowany sygnalizacją. Auta jadące od ulicy Traugutta przejeżdżają swobodnie. Natomiast auta zjeżdżające z estakady stają na pierwszych światłach, po chwili włącza się zielone, zjeżdża maksymalnie cztery do pięciu aut na jednym pasie i staje na drugich światłach, bo jest czerwone. Zanim zapali się tam zielone światło, to już zapala się czerwone na pierwszych światłach i znów stoimy. Lepiej by było najpierw spuścić ruch i włączyć na obu sygnalizatorach zielone na raz lub na drugim najpierw zielone, a potem na tym bliżej estakady. Światła tak funkcjonowały w trakcie wakacji i jazda była bardziej swobodna.
Status: Zgłoszone do Wydziału Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu - oczekuje na odpowiedź


Zgłoszenie: Paweł Gogół


Ostatnia aktualizacja: 12 października 2010 

Dziura na Skwerze Obrońców Helu


Komentarz: Skwer Obrońców Helu na Karłowicach. Zgłaszam utrudnienie drogowe w postaci dziury, w którą notorycznie wjeżdżają kierowcy narażając samochody na uszkodzenie. Jest ona szczególnie niebezpieczna w trakcie deszczu, kiedy nie widać, jak bardzo jest głęboka. Można tam zgubić koło.
Status: Zgłosiliśmy do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Wcześniej nie otrzymywaliśmy sygnałów dotyczących uszkodzenia jezdni na skwerze Obrońców Helu - mówi Ewa Mazur, rzecznik ZDiUM. - Po dokonaniu oględzin i pomiarów będziemy mogli oszacować koszt i termin naprawy. Jeśli pogoda pozwoli - brak deszczu i odpowiednia temperatura - problem powinien zniknąć jeszcze w tym miesiącu - dodaje.

Będziemy monitorować przebieg prac.
Zgłoszenie: anu_anu



Ostatnia aktualizacja: 01 października 2010 

Zakorkowana obwonica śródmiejska

Komentarz: Ulica Armii Krajowej, tzw. obwodnica śródmiejska, która gdzie tylko może, to jest zapchana. Rozumie się, że Autostradowa Obwodnica Wrocławia rozładuje część korków, ale jeśli chodzi o lewoskręt z Armii Krajowej w Ślężną to ciągle jest zapchany, blokując przy tym jazdę na wprost, przynajmniej na jednym pasie. Mamy tam cudowny, szeroki pas zieleni, który można by nieco zwęzić na poczet wydłużenia pasa do skrętu w lewo bądź nawet o zrobieniu dwóch pasów wyłącznie do skrętu w lewo, dwóch na wprost i jednego prawoskrętu. Żaden plan nie przewiduje innego zagospodarowania tego pasa zieleni. Oczywiście poszerzanie dróg nie załatwi problemu, jednak należy pamiętać, że jest to przecięcie dwóch dróg krajowych DK-8 oraz DK-94. Analogicznie można wydłużyć lewoskręt z Armii Krajowej w Powstańców Śląskich, bo tam też robią się zatory i znów skręcający w lewo blokują pas dla jazdy na wprost.
Status: Odpowiedź Wydziału Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu

- Obecnie aleja Armii Krajowej stanowi część drogi krajowej nr 94 oraz przenosi ruch ciężarowy związany z ograniczeniami tonażowymi na drodze nr 8 - mówi Elwira Nowak z Wydziału Inżynierii Miejskiej. - Fakt ten wpływa na to, iż w znacznej części przenosi ruch tranzytowy. W rejonie skrzyżowania z ulicą Ślężną relacja w kierunku południowym obsługiwana jest przez pas do skrętu w lewo o długości wynoszącej około 100 metrów. Wydłużenie pasa dla tej relacji nie poprawi przepustowości, którą generuje długość otwarcia sygnalizacji świetlnej. Znaczne obciążenie ruchu na wszystkich wlotach  skrzyżowania nie pozwala jednak na wydłużenie światła zielonego dla tej relacji. Oczywiście warte rozważenia jest wybudowanie dodatkowego pasa do jazdy w lewo. Jednak nasze analizy wskazują, że planowane na czerwiec 2011 roku otwarcie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia spowoduje istotny spadek natężenia ruchu tranzytowego na tym skrzyżowaniu. AOW będzie stanowiła atrakcyjną alternatywę dla tranzytu prowadzonego przez miasto. Po otwarciu obwodnicy autostradowej na skrzyżowaniach Armii Krajowej i Ślężnej oraz Wiśniowej i Powstańców Śląskich zostanie przeprowadzona analiza ruchowa, na podstawie której zostaną sporządzone korekty sygnalizacji świetlnej. Jeśli ich efekt nie będzie zadowalający, to wówczas podjęte zostaną kroki w kierunku rozbudowy skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Ślężnej. Trudniejsza jest sprawa budowy dodatkowego pasa do jazdy w lewo z ulicy Wiśniowej w ulicę Powstańców Śląskich lub wydłużenie istniejącego. Kwestia była analizowana podczas zrealizowanej przed kilkoma laty rozbudowy skrzyżowania. Wiązałoby się to z koniecznością wyburzenia schronów usytuowanych w pasie rozdziału i zmianą lokalizacji trafostacji.


Zgłoszenie: Paweł Gogół


Ostatnia aktualizacja: 21 października 2010 

Zakorkowana ulica Borowska

Komentarz: Końcowy odcinek ulicy Borowskiej. Ulica Borowska systematycznie w godzinach szczytu korkuje się przy zwężeniu na wysokości Szpitala Klinicznego. Wydawać by się mogło, że to zwężenie jest przyczyną korków. Moim zdaniem problem tkwi w skrzyżowaniu z ulicą Kukuczki, gdzie auta chcące skręcić w tą ulicę blokują ruch bo muszą czekać aż przejadą samochody z naprzeciwka. Około 100 metrów dalej jest skrzyżowanie z ul. Przystankową, gdzie dla kierowców chcących skręcić w tą ulicę zrobiono zatoczkę. Dlaczego takiej samej zatoczki nie zrobiono na skrzyżowaniu Borowskiej z Kukuczki? Wydaje się, że zdecydowanie usprawniłoby to ruch na tym odcinku drogi.
Status: Odpowiedź Wydziału Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu

- Odcinek ulicy Borowskiej od wjazdu do Akademii Medycznej do ulicy Kukuczki kolejowego funkcjonuje obecnie w formie przejściowej - mówi Elwira Nowak z Wydziału Inżynierii Miejskiej. - Docelowo będzie on posiadał dwie jezdnie z wydzielonymi pasami skrętu w lewo w ulicę Kukuczki oraz w prawo na teren Akademii Medycznej. Zakończenie przebudowy ulicy Borowskiej na przedmiotowym odcinku wstrzymały problemy własnościowe związane z przejęciem działek pod inwestycje drogowe. Po rozwiązaniu tych problemów układ drogowy w rejonie skrzyżowania z ulicą Kukuczki zostanie wykonany w wersji docelowej. Do tego czasu  rozważane jest wybudowanie dodatkowego pasa do jazdy w lewo z ulicy Borowskiej w ulicę Kukuczki. Przeprowadzono już wstępne rozpoznanie terenowe. W przyszłym roku planowane jest zlecenie opracowania stosownej dokumentacji projektowej.

Zgłoszenie: zuf



Ostatnia aktualizacja: 21 października 2010 

Organizacja ruchu na wiadukcie

Komentarz: Samochody, które jadą od strony Psiego Pola, poruszające się ulicą Bora-Komorowskiego, nie mogą skręcić na wiadukcie w stronę miasta z powodu jego konstrukcji. Muszą więc z niego zjechać, a następnie zawrócić, aby dostać się do miasta. Zawracanie odbywa się na wysokości ulicy Zakrzowskiej, na skrzyżowaniu zaraz za zjazdem z wiaduktu. Samochody jadące z wiaduktu poruszają się zazwyczaj szybko. Zawracanie powoduje, że samochody, które jadą za tym pierwszym autem, albo stoją w korku nierzadko do połowy wiaduktu, albo też omijają to pierwsze auto. Taki manewr powoduje czasami kolizję z autami stojącymi do wyjazdu z ulicy Zakrzowskiej. Pojazdy próbujące wyjechać z ulicy Zakrzowskiej, aby włączyć się do ruchu bardzo często wymuszają pierwszeństwo przejazdu. W zasadzie to nie ma możliwości normalnego wyjazdu. Auta z Zakrzowskiej wyjeżdżają pod lekką górkę. Skutkuje to średnio jedną stłuczką w tygodniu oraz jednym porządnym wypadkiem z reguły raz na miesiąc. Najciekawsze jest to, że auta jadące od Psiego Pola wcale nie muszą tędy jechać. Bo to wcale nie skraca im drogi do miasta. Według kodeksu drogowego art 22 pkt 6 (w tym przypadku ważny jest podpunkt 4), samochody zjeżdżające z wiaduktu nie mogą tutaj zawracać. Czasami (czyli prawie nigdy) stoi tutaj policja i wtedy nikt nie zawraca. Czasami i radiowóz tutaj zawraca powodując jak i inni kierowcy zamieszanie.
Status: Zgłoszone do Wydziału Inżynierii Miejskiej UM we Wrocławiu - oczekujemy na odpowiedź

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 02 listopad 2010 

Brak zatoczek na ulicy Wyścigowej

Komentarz: Niedawno oddano do użytku wyremontowaną ulicę Wyścigową. Natychmiast pojawił się problem. Przy tej ulicy mieści się bardzo wiele firm. Niestety, okazuje się, że nie pomyślano o osobach, które mają tutaj potrzebę zatrzymania się, wśród nich np. dostawcy, odbiorcy, klienci, kurierzy. Nie ma żadnych zatoczek. Żeby zatrzymać się należy zaparkować na chodniku. W zeszłym tygodniu pojawił się znak zakaz zatrzymywania się i postoju. Straż Miejska z całą stanowczością egzekwuje ten znak wlepiając mandaty. Rozmawiałem z osobami prywatnymi, zamieszkującymi przy tej ulicy, oni również nie są szczęśliwi z takiej sytuacji. Jeżeli mają za mało miejsca przy domu to ewentualni goście również parkują przed ich domami na chodniku. Sąsiad żalił się, że ze spotkania rodzinnego zrobiła się wycieczka do Straży Miejskiej, celem uregulowania mandatów. Proszę o interwencję, znak nie może obowiązywać wszystkich, którzy są zawodowo zainteresowani zatrzymaniem przy tej ulicy.
Status: Zgłoszone do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta - oczekujemy na odpowiedź

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 02 listopad 2010 

Dziury ulica Turniejowa

Komentarz: Ulica Turniejowa. Jestem użytkownikiem tej drogi od ponad roku. Po poprzedniej zimie powstały dziury w jezdni, które nie zostały naprawione do dzisiaj. Z dziur powstały już całkiem spore wyrwy. Czy i kiedy jest przewidywane łatanie tej ulicy?
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta:

- Wszystkie większe ubytki zostały wyłatane i generalnie nawierzchnia ulicy Turniejowej jest zabezpieczona przed zimą - mówi Ewa Mazur ze ZDiUM. - Niestety, prace te nie gwarantują eliminacji problemu związanego z pojawianiem się nowych zapadnięć i ubytków z uwagi na duży ruch pojazdów ciężkich po ulicach znajdujących się na trasach tranzytowych. Powodem jest niedostosowanie parametrów konkretnej drogi do przenoszenia takiego przeciążenia - dodaje.

Stan na 18 listopada sytuacja przedstawiona na blogu marekamc

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja:
16 listopad 2010 

Utrudnienia spowodowane remontem

Komentarz: Niedawno oddano do użytku wiadukt łączący Psie Pole z Aleją Jana III Sobieskiego. Pod wiaduktem nadal trwają pracę. W związku z tym na jezdni stoją plastikowe barierki, które wyznaczają pas jezdni. Moje pytanie brzmi: dlaczego, co kilka dni przestawia się te barierki na jezdni, tworząc łamigłówkę jak i którędy jechać? Wymalowane na jezdni pasy białe i żółte nijak mają się do poustawianych barierek. Zmiany co kilka dni powodują niesamowity chaos i wprowadzają spore zamieszanie. Kierowcy w ostatniej chwili orientują się, jak powinni jechać lub też są tak skutecznie wprowadzani w błąd, że np. 19 października o 18:30 zderzyły się tam cztery auta. Wszystko dzieje się na prostej, trzypasmowej jezdni. Kiedy wreszcie zakończy się ten chaos?
Status: Odpowiedź z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta:

- Opisana sytuacja miała miejsce przed zakończeniem wszystkich prac związanych z wykonaniem oznakowanie docelowego na jezdni pod wiaduktem - mówi Ewa Mazur ze ZDiUM. - Prace zostały zakończone z dniem 20 października i obecnie ruch odbywa się bez żadnych zakłóceń. Zastawy uniemożliwiające przejazd łącznikiem z ul. Krzywoustego do al. Jana II Sobieskiego mają charakter stały i są elementem docelowej organizacji ruchu - wyjaśnia.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Dziury na Podwalu

Komentarz: Zgłaszam ulicę Podwale przy Sądzie. Naprawiono torowisko, ale wyrwy w jezdni, jak były, tak zostały. Kiedy chociaż dziury zostaną załatane?
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Remont torów na Podwalu obejmował wyłącznie torowisko tramwajowe w bardzo ograniczonym zakresie pozwalającym na bezpieczne utrzymywanie na tym odcinku komunikacji tramwajowej do czasu rozpoczęcia przebudowy całego sektora: Podwale, Sądowa, Krupnicza - mówi Ewa Mazur ze ZDiUM. - Obecnie trwają prace związane z opracowaniem koncepcji przebudowy tego obszaru, przebudowa oznaczająca m.in całkowitą zmianę charakteru tych ulic miałaby się rozpocząć za mniej więcej 2 lata - dodaje.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Dziury ulica Krupnicza

Komentarz: Chciałbym zgłosić ulicę Krupniczą pod budynkiem Gwardii Wrocław. Nawierzchnia w tym miejscu jest dziurawa na całej długości, zwłaszcza przy torach tramwajowych. Kiedy planowany jest remont lub chociaż łatanie dziur?
Status: Odpowiedź ZDiUM powyżej dotyczy również odcinka na ulicy Krupniczej.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Dziury ulica Parafialna

Komentarz: Zgłaszam ulicę Parafialną. Po pierwsze, zwracam uwagę na dziury w jezdni. Wszystkie plomby z zębów wypadają w trzy minuty. Po drugie, w tym miejscu brak chodników. Po trzecie, na tej ulicy znajduje się przestanek, niestety brak wiaty. Kiedy miasto zatroszczy się o tą ulicę? Kiedy możemy liczyć, że Zarząd Dróg postawi tutaj wiatę przystankową? Kiedy możemy spodziewać się chociażby łatania dziur?
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Rozbudowa układu drogowego w rejonie ul. Parafialnej i ul. Pawiej odcinek od ronda Gen. Grota-Roweckiego do ul. Asfaltowej rozpocznie się jeszcze w tym roku - mówi Ewa Mazur ze ZDiUM. - Przebudowa ulicy Kutrzeby jest pozycją ujętą  w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym dla miasta Wrocławia na lata 2013-2014 - dodaje.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Dziury ulica Krzywoustego

Komentarz: Zgłaszam ulicę Krzywoustego. Mam pytanie, kiedy wreszcie zacznie się tam remont nawierzchni lub chociażby większe łatanie dziur?
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Jezdnia wlotowa ulicy Krzywoustego została zawnioskowana do przyszłorocznego planu remontów w ramach szybkich wymian nawierzchni - wyjaśnia Ewa Mazur ZDiUM.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Dziury ulica Ibn Avicenny

Komentarz: Ulica Ibn Avicenny, dziury w jezdni. Zgłaszam ulicę Avicenny jako jeden wielki ser szwajcarski. Dziura na dziurze. Kiedy planowany jest remont nawierzchni lub chociaż łatanie dziur?
Status: Odpowiedź Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

- Przetarg na wykonanie remontu ulicy Awicenny na odcinku od Wiejskiej do przejazdu kolejowego ogłosimy jeszcze w bieżącym roku kalendarzowym, wykonanie nastąpi wiosną 2011 - wyjaśnia Ewa Mazur ZDiUM.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopad 2010 

Brak odpowiedniego oznakowania

Komentarz: Brakuje takiego znaku informacyjnego na wrocławskich drogach. Znacznie ułatwiłoby to identyfikację odcinka np. na ul. Słowiańskie w kierunku Trzebnickiej, gdzie na kostce niewiele widać. Zwiększyłoby to bezpieczeństwo.

Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta


Zgłoszenie: Marcin Kowalczyk


Ostatnia aktualizacja: 21 październik 2010 

Dziury ulica Januszowicka

Komentarz: Zgłaszam dziury na ulicy Januszowickiej, na odcinku od ul. Sokolej do alei Wiśniowej, jest kilka potężnych dziur, a w zasadzie kraterów. W tej chwili niektóre z nich mają średnicę ponad pół metra, całe koła w nie wpadają, a spod podłogi lecą iskry. Nieco lepsza sytuacja, ale również niekomfortowa panuje na ulicy Polarnej (Krzyki). Trzy dziury oddalone od siebie o kilkanaście metrów, średnice kilkadziesiąt centymetrów.
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta:

- Wszystkie większe ubytki zostały wyłatane i generalnie nawierzchnia na ulicy Januszowickiej jest zabezpieczona przed zimą - mówi Ewa Mazur ze ZDiUM.


Zgłoszenie: Jacek


Ostatnia aktualizacja: 02 listopad 2010 

Dziury ulica kardynała Stefana Wyszyńskiego

Komentarz: Zgłaszam ulicę kardynała Stefana Wyszyńskiego. Od Jedności Narodowej, aż do Sienkiewicza ulica Wyszyńskiego bardziej przypomina poligon dla czołgów niż drogę dla samochodów. Czy miasto zamierza remontować tą ulicę? W zasadzie to należałoby zapytać: kiedy powstanie tam nowa jezdnia?
Status: Odpowiedź Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

- Ulica Wyszyńskiego jest przeciążona, dlatego łatanie ubytków przynosi jedynie doraźną poprawę sytuacji - mówi Ewa Mazur ZDiUM. - Przebudowa Wyszyńskiego jest pozycją ujętą  w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym dla miasta Wrocławia na lata 2014 - 2015 - dodaje.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 09 listopada 2010 

Dziury ulica Kazimierza Wielkiego

Komentarz: Zgłaszam dziurę w jezdni na ulicy Kazimierza Wielkiego obok firmy Proline. Jest tam spora wyrwa na samym środku ulicy.
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Nawierzchnia zostało naprawiona - mówi Ewa Mazur, ZDiUM.

- Dziura została załatana - potwierdza marekamc.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 02 listopada 2010 

Dziury ulica Kolarska

Komentarz: Zgłaszam ulicę Kolarską. Od numeru 10 wzwyż, na odcinku 50 metrów, w jezdni widnieje kilka sporych rozmiarów wyrw w jezdni.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Dziury ulica Zemska

Komentarz: Zgłaszam potężne dziury w jezdni na ulicy Zemska od numeru 10, aż do pawilonu spożywczego. Serek szwajcarski, jechać się nie da.
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Zostaliśmy zapewnieni, że ulica Zemska została przygotowana do zimy. Na generalny remont, jednak musimy poczekać do przyszłego roku.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2010 

Dziury ulica Purkyniego

Komentarz: Zgłaszam ulicę Purkyniego, która wygląda jak jedno wielkie pobojowisko. Nie dosyć, że pozapadała się kostka brukowa to w dodatku powstało tam mnóstwo dziur przy nieużywanych torach tramwajowych. Jakby nie było ta ulica to wizytówka miasta, ponieważ mieści się przy niej zarówno Muzeum Narodowe, jak i Panorama Racławicka. Zgłaszam potężne dziury w jezdni na ulicy Zemska od numeru 10, aż do pawilonu spożywczego. Serek szwajcarski, jechać się nie da.
Status: Odpowiedź Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

- Remont ulicy Purkyniego jest pozycją ujętą w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym dla miasta Wrocławia na lata 2013-2014 - mówi Ewa Mazur, ZDiUM. - Do tej pory możemy jedynie doraźnie likwidować ubytki, co staramy się cały czas czynić w miarę posiadanych środków finansowych - zapewnia.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2010 

Dziury w drodze

Komentarz: Na długości od mostów Warszawskich do Sienkiewicza można urwać coś jak się jedzie. Nie dość, że łaty z asfaltu są pewnie gorsze od dołów, które tam były w kostce, to w dodatku przejazd przez nieużywane torowisko tramwajowe na Prusa to już w ogóle jest przesada. Z tego wszystkiego tylko mój mechanik się cieszy. Czas pomyśleć o tej ulicy, bo jest ważniejsza moim zdaniem niż ledwo pofalowane odcinki, które się remontuje czasem.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu


Zgłoszenie: Paweł Gogół


Ostatnia aktualizacja: 09 listopada 2010

Zła organizacja ruchu

Komentarz: Na skrzyżowaniu Jedności Narodowej z Wyszyńskiego, przed Mostami Warszawskimi jest przynajmniej jedna stłuczka na tydzień, a powód zawsze ten sam - nieustąpienie pierwszeństwa samochodom zjeżdżającym z mostu - jadącym dalej Wyszyńskiego. Wszystkie stłuczki mają miejsce po wyłączeniu świateł, kierowcy jadący Jedności Narodowej nie zauważają, że ich pierwszeństwo w tym miejscu się kończy. Niby to oczywiste, ale wypadki mają miejsce od lat i zawsze wyglądają tak samo. Niejednokrotnie słyszałam i zgadzam się z tym, że warto byłoby w tym miejscu postawić znak stop. Mógłby być naprawdę pomocny.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Zgłoszenie: Keton


Ostatnia aktualizacja: 09 listopada 2010

Brak lewoskrętu

Komentarz: Skrzyżowanie ul. Waligórskiego i Sudeckiej. Podczas remontu ulicy Wyścigowej zlikwidowano lewoskręt z Waligórskiego w Sudecką. Według mnie, było to niezbyt mądre rozwiązanie zważając na fakt, że po nakazanym skręcie w prawo w ul. Wyścigową, za wiaduktem kolejowym, nie ma możliwości zawrócenia w Sudecką czy Ślężną. Najbliższe możliwe, dozwolone miejsce, w którym można dostać się na drogę w stronę centrum znajduje się na skrzyżowaniu ul. Wojszyckiej z Agrestową... Moje pytanie brzmi: czy w najbliższym czasie ten stan rzeczy się zmieni, czy ludzie mają się dostawać do domów okrężną drogą?
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu

Zgłoszenie: Ryszard1986



Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2010

Brak przejazdu na ulicy Sztabowej

Komentarz: Ponad dwa lata temu zlikwidowano (ustawiając barierki) przejazd ulicą Sztabową przez ul. Powstańców Śląskich dla mieszkańców okolic, do których się zaliczam jest to ogromne utrudnienie. Ponieważ, żeby dostać się np. na ul. Sudecką czy też do Urzędu Skarbowego na Sztabowej trzeba dosłownie przebijać się przez skrzyżowanie Powstańców/Hallera. Sprawa jest dość dziwna, bo na skrzyżowaniu Powstańców/Sztabowa funkcjonują światła, które w bezproblemowy sposób regulowałyby przejezdność.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu



Zgłoszenie: Marek Brodziak



Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2010

Brak asfaltu na ul. Stajennej

Komentarz: Zgłaszam ulicę Stajenną. Jest to ulica łącząca Ołtaszyńską z ulicą Wyścigową. Dla niektórych mieszkańców stanowi połączenie z wyjazdem do miasta. Nie ma tutaj nawierzchni asfaltowej więc moje pytanie brzmi: Czy kiedykolwiek asfalt się pojawi? Obecnie jest tu tylko ziemia z ogromnymi dziurami. Po deszczu nie da się tędy przejść bo wody jest do kolan. Auta zapadają się do połowy felgi!
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Dziury na ul. Kłokoczyckiej

Komentarz: Zgłaszam dziurawą ulicę Kłokoczycką. Od wjazdu na osiedle ( nie od basenu ) aż do Złotej Lilii jazda to prawdziwy survival
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Brak chodnika ul. Czerwonych Maków

Komentarz: Zgłaszam ulicę Czerwonych Maków. Pytanie: dlaczego od tylu lat (bez mała 30) nie ma tutaj nawierzchni asfaltowej? Czy będzie, a jeżeli tak to kiedy? Kiedy powstanie chociażby namiastka chodnika?
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Niebezpieczne przejście dla pieszych ul. Krzywoustego

Komentarz: Po zmianie czasu na dworze robi się szybko ciemno. Na ulicy Krzywoustego na wysokości numeru 212 oraz 228 znajdują się przejścia dla pieszych. Niestety, obydwa są niedoświetlone. Skutkuje to tym, że nie widać pieszych wchodzących na jezdnię. Pieszy stoi na chodniku i boi się wejść na pasy. Jak wchodzi to ryzykuje potrącenie. Dzisiaj panowie policjanci wjechali w pieszego bo nic tam kompletnie nie widać. Czy można zadbać o odpowiednie oświetlenie tych przejść?
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Zalewany przystanek na ul. Kamiennej

Komentarz: Chciałbym zgłosić ulicę Kamienną i zalewanych oczekujących na autobus pasażerów. Przy skrzyżowaniu z ulicą Ślężną znajduje się przystanek autobusowy. W stronę placu Powstańców Śląskich. Po każdym deszczu na ulicy robi się dość spore i głębokie jezioro na prawym pasie. Samochody, które tędy jadą, wjeżdzając w tą kałużę ochlapują stojących na przystanku. Ponieważ wody jest dość sporo więc nie pomaga chowanie się do wiaty. Brudna woda wychlapywana spod kół leci dosyć daleko i ochlapuje czekających na autobus pasażerów.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2010 

Zła regulacja świateł na skrzyżowaniu ul. Norwida z Curie-Skłodowskiej

Komentarz: Na skrzyżowaniu ulic Norwida z Curie-Skłodowskiej są źle wyregulowane światła. Otóż wyjeżdżając z ulicy Norwida i jadąc prosto lub skręcając w lewo dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji, kiedy przejeżdżamy na świetle żółtym. Podczas gdy kierowcy mają do przejechania całą krzyżówkę, zbyt szybko włącza się zielone światło na Curie-Skłodowskiej w kierunku biskupina. Nieraz już byłem świadkiem stłuczek lub ostrego hamowania kierowców jadących ulicą Curie-Skłodowskiej. Jeżeli zapalenie się zielonego światła nie zostanie opóźnione, to dojdzie tam kiedyś naprawdę do poważnego wypadku.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu

Zgłoszenie: Dawid

Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2010

Jazda w korku i brakujący znak

Komentarz: Podróż po pracy Borowską w kierunku południowym na wysokości szpitala potrafi trwać długo, a do tego jest stresująca. O jeździe na zamek niby wszyscy wiedzą, ale większość i tak dużo osób ustawia sie na lewym pasie w znacznej odległości od zwężenia. Jadący prawym pasem zazwyczaj są traktowani jak chamy i buraki które, chcą tylko wymusić pierwszeństwo i ominąć "idiotów" stojących w korku. Co oczywiście skutkuje tym, że większość z lewego pasa nie chce wpuszczać tych "buraków". Wydaje mi się, że powinien być postawiony duży znak na końcu prawego pasa, przypominał kierowcom jak powinno się jeździć.

Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu

Zgłoszenie: keneida



Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2010

Złe skomunikowanie Stabłowic, Praczy oraz Maślic z centrum

Komentarz: Mieszkańcy Stabłowic, Praczy, Maślic mają problemy z dojechaniem do centrum miasta do pracy, czasami to trwa do godziny. Problem dotyczy opóźnionych autobusów oraz braku infrastruktury rowerowej. Smerfek podzielił się swoimi przeżyciami na blogu.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej oraz do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego we Wrocławiu

Zgłoszenie: smerfek



Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2010

Nieczytelne skrzyżowanie ul. Muzealna i Świebodzka

Komentarz: Skrzyżowanie ul. Muzealna i Świebodzka. Jest to skrzyżowanie obok więzienia oraz Komendy Wojewódzkiej Policji. Kierowcy jadąc Muzealną nie zwracają uwagi na niewielką ulicę Świebodzką, która mniej więcej w połowie przecina Muzealną. A powinni ponieważ nie ma tutaj żadnego znaku, więc zgodnie z "regułą prawej ręki" powinni oni przepuścić auta wjeżdżające z ulicy Świebodzkiej. Aut wjeżdża całkiem sporo, a tylko niewielki procent poruszających się Muzealną zatrzymuje się i przepuszcza te z ul. Świebodzkiej. Kierowcy ze Świebodzkiej również przepuszczają auta jadące Muzealną chociaż mają pierwszeństwo. Ponieważ cała ta sytuacja jest traktowana przez kierowców jako coś bardzo naturalnego stawiam pytanie: Czy można w tym miejscu postawić znaki drogowe regulujące ruch? Będzie kilka stłuczek mniej.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2010 

Zaniedbane skrzyżowanie Słowackiego z Podwalem

Komentarz: Skrzyżowanie al. Słowackiego z Podwalem. Skrzyżowanie jest prawdziwym koszmarem. Znajduje się przy nowo budowanym hotelu Hilton i Poczcie Głównej. Po pierwsze, dziura na dziurze. Dalej wylane asfaltowe łatki, które już dawno się zużyły, wystają więc ponad kostkę i powodują dodatkowe utrudnienia w ruchu. Co więcej, fatalne oznakowanie tego skrzyżowania. Namalowane znaki na jezdni już dawno się zatarły, więc każdy jedzie jak uważa. Powoduje to, że dwa plastikowe słupki, które wskazują, gdzie znajdują się wyspy i z której strony należy jechać co chwilę są połamane. Ponadto w tym miejscu ulica Podwale razem z al. Słowackiego wyglądają raczej jak pobojowisko lub plac budowy niż jak droga.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2010 

Dziurawa aleja Słowackiego

Komentarz: Zgłaszam al. J.Słowackiego. Jest to ulica obok Galerii Dominikańskiej. Nie dosyć, że ta ulica składa się z dziurawej kostki brukowej, to są tutaj również nieużywane tory tramwajowe, przy których również są spore dziury. W kilkudziesięciu miejscach nalane są "wyspy" z asfaltu, które się mocno już rozkruszyły. W efekcie wystają one ponad kostkę brukową. Ponieważ wystają na 5 do 10 cm powodują, że jazda autem przypomina jazdę po wertepach. W tych wyspach z asfaltu porobiły się również dziury, więc w zasadzie pytanie brzmi: Kiedy planowany jest jeżeli nie generalny remont to przynajmniej łatanie tych dziur?
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2010 

Niebezpieczne skrzyżowanie ulic Nowowiejskiej z Prusa

Komentarz: Zgłaszam skrzyżowanie ul. Nowowiejskiej z Prusa. Powstały tutaj dość spore dziury w jezdni na przestrzeni około 100 metrów. Największe dziury znajdują się przy torach tramwajowych. Dość niebezpieczny odcinek z uwagi na to, że z jednej strony kierowca musi zwracać uwagę na dziury, z drugiej strony jest to skrzyżowanie bez sygnalizacji, więc trzeba bacznie patrzeć na boki. Do tego wszystkiego na jezdnię przez pasy wchodzą piesi. Kierowca próbując omijać dziury musi tutaj bardzo uważać.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2010 

Brak miejsc parkingowych ul. Cukrowa

Komentarz: Przy tej ulicy jest wyznaczonych tylko sześć miejsc do parkowania. Aut jest około 100 - 150. Zamknięta jest Wałbrzyska, więc kierowcy stoją gdzie mogą. Miejsca jest oczywiście na tyle, że można pomieścić te 100 - 150 samochodów, jednakże z uwagi na to, że jest tu droga osiedlowa nie wolno parkować. Czy na czas remontu nie można zliberalizować przepisów? Czy można zadbać o ten teren i o dodatkowe miejsca parkingowe?
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2010 

Niebezpieczna ul. Motylkowa

Komentarz: Na tej ulicy nie ma asfaltu, przypomina raczej poligon niż jezdnię. Dziura na dziurze. Jest tu nowe osiedle i jak zwykle nikt nie pomyślał o drogach. Dodatkowo przy tej jezdni, prowadzone są jakieś roboty drogowe. Jest tu rów o głębokości około dwóch metrów, w zasadzie nie oznaczony ani nie zabezpieczony. Właśnie teraz, czyli 26.11.2010 o godz. około 11:00 wpadł do tego rowu tyłem samochód podczas wycofywania z miejsca parkingowego.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2010 

Niebezpieczna dziura na ul. Lubuska

Komentarz: Zgłaszam ulicę Lubuską. Od ulicy Zaporowskiej do Skwierzyńskiej jest dość sporo dziur. Natomiast na samym środku drogi, mniej więcej w połowie tej ulicy jest ogromna dziura, w której umieszczono worek z piaskiem oraz ogrodzono tabliczką. Jest to teren nieoświetlony, więc bardzo łatwo jest wjechać w tą wyrwę. Dlaczego nie ma znaku przy Zaporowskiej, że droga jest remontowana? Czy ktoś ma zamiar z tym coś zrobić?
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2010 

Dodatkowy pas na skrzyżowaniu ul. Glinianej z Borowską

Komentarz: Na tym skrzyżowaniu dla jadących od ul. Ślężnej jest sygnalizacja świetlna obejmująca dwa pasy ruchu. Jeden dla jazdy na wprost i w prawo, drugi na lewo. Droga w tym miejscu jest wystarczająco szeroka, aby wprowadzić tam trzy pasy dla każdego kierunku osobno. Usprawni to skręcanie w prawo w Borowską.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu

Zgłoszenie: keneida



Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2010

Dziury ul. Polarna

Komentarz: Chciałbym dwie dziury na ul. Polarnej, po wjechaniu w jedną z nich na rowerze zęby zgrzytają! Dokładna lokalizacja po prawej stronie jadąc w stronę ul. Krzyckiej. Lokalizacja na mapie.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta


Zgłoszenie: Jacek


Ostatnia aktualizacja: 27 listopad 2010 

Opłakany stan ul. Skarbowców, ul. Krzyckiej

Komentarz: Chciałbym zgłosić bardzo dużą dziurę na ul. Skarbowców. Lokalizacja po prawej stronie jezdni jadąc w kierunku ul. Racławickiej. Lokalizacja na mapie. Poza tym, na krótkim odcinku ul. Skarbowców, nie wiem co developer (czy ktoś, co to tworzył) miał na myśli, ale ten odcinek przypomina naśladowanie działań krzyżaków, którzy próbowali zwabić Polaków w wilcze doły, w tym przypadku nieszczęśnikami są kierowcy i ich rozklekotane samochody... Lokalizacja na mapie. Dalszy odcinek ul.Skarbowców do ul. Krzyckiej, bardziej przypomina ukraińskie trasy terenowe niż drogę. Zwracam również uwagę na "łącznik" wyremontowanej części ul. Krzyckiej ze starym. Przejazd przez niego jest sprawdzianem dla zawieszenia. Lokalizacja na mapie.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta


Zgłoszenie: Jacek


Ostatnia aktualizacja: 27 listopad 2010 

Dziury i kałuże na ul. Jacka Kuronia

Komentarz: Chciałbym zwrócić uwagę na ul. Jacka Kuronia jest to była ul. Wieczysta. Na tej ulicy jest pełno dziur, poza tym nie ma studzienek odpływowych, po deszczu kierowcy doświadczają rajdu po kałużach. Z kolei piesi muszą uciekać przed ochlapaniem.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta


Zgłoszenie: Arek


Ostatnia aktualizacja: 27 listopad 2010 

Leje na ul. Powstańców Śląskich

Komentarz: Zgłaszam ulicę Powstańców Śląskich od ulicy Sztabowej do Wandy. Na tym odcinku droga pozapadała się, na obydwóch pasach prowadzących do wyjazdu z Wrocławia. Są spore leje w jezdni. Kierowca ma wrażenie jadąc tędy, że uczestniczy w rodeo, co chwilę podrzuca auto w górę i w dół. Czy jest szansa na remont jezdni?
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2010 

Wyspy asfaltowe

Komentarz: W kilku miejscach we Wrocławiu drogowcy wylali na kostkę brukową asfaltowe łaty, które wykruszają się. Najechanie na nie jest podobne do efektu wjechania na krawężnik. Można uszkodzić auto. Przykłady: plac Powstańców Śląskich zaraz za ulicą Pretficza; ulica Swobodna do Owsianej, ul Stalowa na wysokości skrzyżowania z Oporowską.
Status: Czeka na zgłoszenie do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2010 

Sposób jak kierowcy mogą zaskoczyć zimę

Komentarz: Smerfek zaproponował na swoim blogu, żeby w przypadku ataku zimy przedsięwziąć kroki, które pomogą nam uniknąć paraliżu komunikacyjnego w mieście. (Czytaj: Zmień swoje drogowe miasto - myślenie nie boli?)
Status: Propozycja przekazana do powszechnej wiadomości

Zgłoszenie: smerfek



Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2010

Rowerowe zgłoszenia

Brak ścieżki rowerowej

Komentarz: Ul. Borowska w stronę PKP. Ścieżka rowerowa nagle się kończy i nie można dostać się do dworców PKP i PKS. Ścieżka kończy się wysokim krawężnikiem, a chodnik w stronę dworców jest podziurawiony jak szwajcarski ser. Trudno tamtędy przejechać rowerem bez jego uszkodzenia.
Status: Borowska zmorą rowerzystów- Zgłosiliśmy sprawę do ZDiUM-u
Zgłoszenie: Redakcja MM


Ostatnia aktualizacja: 21 września 2010

Brak odpływu i kiepska nawierzchnia

Komentarz: Ścieżka rowerowa pomiędzy skrzyżowaniami ul. Borowskiej z Armii Krajowej, a Bardzkiej z Armii Krajowej. Ścieżka z powodu złego stanu nawierzchni, stwarza zagrożenia dla rowerzystów i sprzętu. Kolejnym problemem na tym odcinku to brak kratki ściekowej, nawet po niewielkim deszczu tworzą się tam głębokie kałuże na całej szerokości ścieżki.
Status: Zgłosiliśmy sprawę oficerowi rowerowemu

- Przy okazji wykonywania remontu na ul. Bardziej, planowane było wykonanie remontu ścieżki rowerowej. Efekt końcowy jest również dla Urzędu Miasta niezadowalający, dlatego będziemy interweniować w tej sprawie. Ścieżka w najbliższym czasie zostanie naprawiona - zapewnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.
Zgłoszenie: zaba66i6


Ostatnia aktualizacja: 15 października 2010

Nieczytelna organizacja ruchu

Komentarz: Problem ze ścieżką rowerową. Jadąc ścieżką rowerową wzdłuż ul. Trzebnickiej, od strony supermarketu E. Leclerc, bezpośrednio przed wiaduktem, droga urywa się, wyprowadzając rowerzystę na ulicę - pod prąd.
Status: Zgłosiliśmy sprawę oficerowi rowerowemu

- Zjazd o którym pisze Państwa czytelnik służy do zjazdu dla rowerzystów jadących od centrum w stronę Leclerca. Poruszający się w drugą stronę powinni korzystać z ciągu pieszo-rowerowego pod wiaduktem na ul. Trzebnickiej - tłumaczy Daniel Chojnacki
Zgłoszenie: zaba66i6


Ostatnia aktualizacja: 15 października 2010

Wąska ścieżka rowerowa

Komentarz: Na ul. Hallera przed skrzyżowaniem z al. Pracy jest ścieżka rowerowa, której szerokość jest niewystarczająca, aby rowerzyści mogli się spokojnie wyminąć. Do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji wystarczy chwila nieuwagi, bądź brak wyczucia roweru. Ponadto, ścieżka z jednej strony jest odgrodzona żywopłotem, a z drugiej niewielkim krawężnikiem i pasem zieleni, więc nie ma dokąd uciec. Zauważyłem, że rowerzyści zazwyczaj nie korzystają na tym odcinku ze ścieżki, wybierają chodnik.
Status: Zgłosiliśmy sprawę oficerowi rowerowemu

- Problem w tym miejscu może być natury optycznej. Ponieważ teraz budowane ścieżki mają szerokość 2,5 metra. Ciąg rowerowy na ul. Hallera ma szerokość 2 metry jest ona zgodna z rozporządzeniem i mieści się w standardzie. Umożliwiony jest ruch w obu kierunkach. Nowe ścieżki są szersze o pół metra, dla większego komfortu jazdy - tłumaczy Daniel Chojnacki.
Zgłoszenie: zaba66i6


Ostatnia aktualizacja: 15 października 2010

Brak ścieżki rowerowej ul. Wyścigowa

Komentarz: Zgłaszam tą ulicę z następującego powodu. Remont trwał tutaj ponad półtora roku. Jednakże nikt nie pomyślał o ścieżce dla rowerów. Dlaczego niema tutaj ścieżki rowerowej? Przecież miejsca jest naprawdę sporo.
Status: Czeka na zgłoszenie do Wydziału Inżynierii Miejskiej

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2010 

Problemy z chodnikami

Brak chodników

Komentarz: Problem z chodnikiem - Kłokoczyce. Jest to bez wątpienia jedyne osiedle we Wrocławiu, które nie posiada nawet pół metra chodnika. Pytanie: kiedy osiedle Kłokoczyce doczeka się chodników?
Status: Odpowiedź ZDiUM

- Budowa chodników byłaby możliwa pod warunkiem wykonania przebudowy drogi, ale to już poważniejsza inwestycja pod względem finansowym. W planach ZDiUM-u na najbliższe lata, nie ma przebudowy ulicy Kłokoczyckiej - mówi Ewa Mazur.

Zgłoszenie: marekamc



Ostatnia aktualizacja: 02 listopad 2010 


Komentarz:
Status:
Zgłoszenie:
Ostatnia aktualizacja:

Złap zestaw Ziaja: Zaproponuj temat
Avant Art Festiwal po raz trzeci [program, bilety]
Ale obciach! Czego wstydzi się Wrocław
Photo Day 11.0 w kinie Polonia

Opublikuj materiał i wygraj nawet 500 zł!

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto