O pladze dziur we Wrocławiu pisaliśmy także w ramach plebiscytu "Zmień swoje drogowe miasto"
Zima powoduje spustoszenie na wrocławskich drogach. Tylko w grudniu Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zlecił 119 załatań dziur w jezdniach.
- Negatywne skutki zimy to nie tylko walka ze śniegiem i śliskimi drogami, ale również ubytki pojawiające się na skutek zamarzania i odmarzania nawierzchni - informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Zima nasila i przyspiesza proces wykruszania nawierzchni. Mróz na przemian z odwilżą, tysiące ton soli drogowej, dziesiątki tysięcy tirów przetaczających się każdego dnia przez miasto. Efekt? Tylko w grudniu musieliśmy załatać setki ubytków.
Kierowcy nie widzą pracy ZDiUM-u ZDiUM zleca łatanie dziur w drogach, ale kierowcy mówią, że to za mało i nie dostrzegają efektów pracy służb miejskich.
- Stan wrocławskich dróg to koszmar - komentuje Mariusz Ruciński, kierowca z Wrocławia. - Dużo jeżdżę po Wrocławiu. Kiedyś widziałem, jak łatali dziurę na Kochanowskiego. Chwilę później pojawiły się tam następne ubytki. Nie chodzi tylko o jakość jazdy, ale także o bezpieczeństwo - dodaje. - Niektóre wyrwy zagrażają kondycji samochodów.
Nie jest to odosobniona opinia.
- Dziury we wrocławskich drogach są potężne, grożą zniszczeniem zawieszenia aut - komentuje Szymon Gruszka, kierowca z Wrocławia. - Sam rok temu przez dziurę na ul. Komuny Paryskiej urwałem koło. Jeśli AOW będzie płatna, to uszkodzenia nawierzchni dróg w mieście się powiększą - uważa. (Zobacz:
AOW jednak płatna, z drobnymi wyjątkami)
Zimą też łatają dziury
Dziury można łatać w temperaturze powyżej 5 stopni Celsjusza. Z pomocą przychodzi technologia.
- W przypadku występowania temperatury otoczenia do -5 stopni Celsjusza ubytki są łatane masą na ciepło z recyklera, urządzenia, które na miejscu przetwarza wykruszoną masę w ciepłe spoiwo - wyjaśnia Ewa Mazur. - Jeśli mamy niższe temperatury, dziury są zabezpieczane przez czopowanie masą na zimno. Technologia ta jest ukierunkowana na zabezpieczenie ubytku stwarzającego zagrożenie do czasu jego załatania przy użyciu recyklera lub masą na gorąco.
Tegoroczna zima jest łaskawsza dla wrocławskich dróg niż poprzednia - twierdzi ZDiUM.
- Szacujemy, że liczba ubytków może być mniejsza aniżeli w ubiegłym sezonie, z uwagi na liczne remonty cząstkowe i wymiany nawierzchni na ulicach wykonane w 2010 roku - tłumaczy Mazur. - Wciąż jednak są jeszcze odcinki ulic ze spękaną nawierzchnią, na których ten problem będzie się pojawiał.
Budżet ZDiUM-u na łatanie ubytków wynosi ponad 10 milionów złotych.
Możesz starać się o odszkodowanie
W przypadku uszkodzenia samochodu na drodze w wyniku np. wyrwy w jezdni możemy dochodzić swoich praw. Uszkodzenie samochodu bądź uszczerbek na zdrowiu mogą być podstawą do odszkodowania. Żeby dochodzić swoich praw, konieczny jest dokładny opis zdarzenia, najlepiej sporządzony przez policję, który przedkładamy w ZDiUM-ie. Warto też zrobić zdjęcie dziury i uszkodzenia, choćby komórką.
Czytaj też:
- Lobbują za drogami ekspresowymi S5 i S3
- Dutkiewicz: pomysł płatnej AOW brzmi jak żart [wideo]
- Skrzyżowanie na ul. Wałbrzyskiej: jak jechać prawidłowo? [wideo]
Tym żyje miasto! Konkurs dziennikarski | WOŚP 2011. Orkiestra wraca na Rynek |
Wybierz z nami 7 Nadziei Wrocławia | Twórz z nami MMWrocław |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?