Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zielone światło dla obwodnicy Głogowa i drugiego mostu na Odrze. Rozważany jest nawet termin ogłoszenia przetargu

RED
Obwodnica i drugi most na Odrze mają być zbudowane do 2027 roku
Obwodnica i drugi most na Odrze mają być zbudowane do 2027 roku
GDDKiA informuje, że z siedmiu obwodnic dolnośląskich miast ujętych w rządowym Programie 100 obwodnic, na najbardziej zaawansowanym etapie jest obwodnica Głogowa w ciągu DK12. Rozważany jest wstępny termin ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy w formule „Zaprojektuj i buduj”. Kiedy?

Wielu mieszkańców już straciło nadzieję, że skończą się kłopoty z przejazdem przez zakorkowany różowy most na Odrze. Tymczasem GDDKiA informuje, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to pod koniec przyszłego roku ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy budowy obwodnicy Głogowa z drugą przeprawą w formule „Zaprojektuj i buduj”.

Wniosek o decyzję

- W czerwcu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) we Wrocławiu złożyliśmy wniosek o wydanie Decyzji Uwarunkowań Środowiskowych (DŚU) dla inwestycji - informuje GDDGiA. - Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ wskazaliśmy jako preferowany wariant PN4 do dalszej realizacji - czytamy w komunikacie.

Alternatywnie wskazano wariant PN5. Obydwa mają podobną długość, ok. 18 km.

Jest odpowiedź RDOŚ

Pod koniec sierpnia RDOŚ wydał obwieszczenie, że z uwagi na skomplikowany charakter sprawy oraz konieczność dokonania dalszych niezbędnych czynności administracyjnych sprawa zostanie załatwiona do końca kwietnia 2022 r.

- Obecnie oczekujemy na wydanie przedmiotowej decyzji zatwierdzającej preferowany warianty obwodnicy - napisano w obwieszczeniu

.

Daje to zielone światło na kolejny etap zbierania dokumentacji dla głogowskiej inwestycji. A trzeba choćby ponownie wyliczyć koszty budowy konkretnego, już wskazanego wariantu obwodnicy.

Policzą koszty PN4

Przypomnijmy, że już raz, w grudniu 2021 roku, takie wyliczenia przygotowano dla wszystkich czterech wariantów.
Podane wówczas koszty wynosiły:

  • PN 4 - 965 463 641 zł
  • PN 5 - 972 402 758 zł
  • PD 2 - 1 178 775 367 zł
  • W 4 - 1 669 920 170 zł

Teraz GDDKiA skupi się tylko na jednej, wybranej trasie, czyli PN-4.

- Zostanie ona dokładnie zbadana pod względem geologicznym, a znajdujące się na jej drodze nieruchomości zostaną wycenione już zgodnie z bieżącymi cenami. Opracowana koncepcja zostanie ponownie poddana ocenie mieszkańców - informuje GDDKiA.

Jak ustaliliśmy, nie jest wykluczone, że procedura przetargowa na wyłonienie wykonawcy budowy głogowskiej obwodnicy może się rozpocząć w końcówce przyszłego roku. Inwestycja ma być gotowa najpóźniej w 2027 r.
Przewidywane parametry techniczne odcinka - wariant PN4:

  • długość odcinka ok. 20 km
  • klasa techniczna drogi GP
  • przekrój 2+1
  • szerokość pasa ruchu 3,5 m
  • szerokość pasa poboczy 1,5 m
  • obciążenie nawierzchni 115 kN/oś .

Przypomnijmy, że GDDKiA przygotowała i poddała konsultacjom społecznym cztery warianty obwodnicy - dwa północne z mostem w pobliżu dawnej wsi Rapocin (PN4 i PN5) oraz południowe (PD2 oraz W4) z przeprawą na Odrze w okolicy Widziszowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze atrakcje Krakowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto