Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zarząd NC+ przeprasza i zmienia podejście do klientów. UOKiK nakładę karę - 11 mln zł

Redakcja MM
Redakcja MM
Fala napływających rezygnacji i migracja abonentów do ...
Fala napływających rezygnacji i migracja abonentów do ... Redakcja MM
Fala napływających rezygnacji i migracja abonentów do konkurencyjnych operatorów zmusiła szefostwo platformy cyfrowej NC+ do złagodzenia stanowiska w sprawie nowych umów i swojej oferty.

Sprawą nieuczciwych praktyk stosowanych przez NC+ zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do rzeczników konsumentów w całym kraju napływały bowiem skargi na tego dostawcę usług telekomunikacyjnych. NC+ powstała z połączenia Cyfry + i Telewizji N.

Oferta nowego operatora wywołała niezado- wolenie wśród klientów. Niektórzy podpisali umowy zupełnie niedawno. A teraz dowiedzieli się, że na nowo muszą podpisać umowę z operatorem i to na 18 miesięcy. A co gorsza, oferta jest droższa niż ta, na którą się wcześniej godzili.

– Niektórzy nawet nie wiedzieli o fuzji tych operatorów – żali się nasza Czytelniczka. – A potem z mediów dowiadywali się, że jeśli do 19 kwietnia br. nie złożą rezygnacji ze starych umów, automatycznie od 1 maja przejdą na te nowe, droższe.

Po fali niezadowolenia, która przetoczyła się przez cały kraj, szefostwo NC+ przeprasza abonentów za całą sytuację i wstrzymuje proces automatycznej migracji umów.

– Reakcja konsumentów uświadomiła nam, że nasze założenia były błędne i rozminęły się z ich oczekiwaniami – oświadcza na stronie internetowej NC+ Julien Verley, prezes platformy.

– Wzięliśmy sobie do serca sugestie abonentów. Tego efektem jest szereg radykalnych zmian w naszej ofercie, które wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Wszyscy klienci, którzy otrzymali oferty i podjęli decyzję o rezygnacji z usług operatora w marcu lub kwietniu, mogą do końca maja wycofać swoje wypowiedzenia. Mają też możliwość skorzystać z rozszerzonej, bardziej przyjaznej oferty. Natomiast ci klienci, którzy proponowanych zmian i ofert w ogóle nie otrzymali, mają prawo pozostać na warunkach dotychczasowych umów zawartych z telewizją N lub cyfrą + do końca okresu jej obowiązywania.

Abonenci „enki” lub Cyfry + w każdej chwili mogą migrować do NC+, jeśli uznają, że warunki są dla nich korzystniejsze.

– Doradzam jednak ostrożność w rozwiązywaniu umów i szczegółowe sprawdzenie nowych warunków umowy – przestrzega Edyta Domińczak, powiatowy rzecznik konsumentów w Stargardzie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który po skargach klientów wszczął postępowanie wyjaśniające, uznał, że NC+ dopuściła się złamania dobrych obyczajów i przepisów, bo swoim abonentom nie pozostawiła możliwości wyboru. O zmianach warunków umowy trzeba informować abonentów na piśmie.

UOKiK ukarał nc+. Spółka musi zapłacić 11 mln zł

ITI Neovision - wprowadzając ofertę „nc+” oraz informując o jej warunkach złamała prawo - uznała Prezes UOKiK i nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów. Klienci mogą kontynuować umowy na dotychczasowych warunkach. Spółka musi wypełnić liczne obowiązki informacyjne, a za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zapłacić blisko 11 mln zł

Prezes UOKiK po przeprowadzeniu postępowania uznała, że ITI Neovision wprowadzając ofertę „nc+” naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.  Spółka swoim działaniem naruszyła m.in. zasady lojalnego zachowania kontrahenta wobec konsumenta, dotrzymywania umów oraz uczciwości w wykonywaniu zobowiązań.

Mając na uwadze naruszenie interesów rożnych grup konsumentów, Prezes UOKiK nałożyła na spółkę obowiązek usunięcia skutków zakwestionowanych działań, w tym liczne obowiązki informacyjne uzależnione od sytuacji, w jakiej znaleźli się abonenci ITI Neovision. Ich realizacji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

W stosunku do:

  • abonentów,  którzy nie wypowiedzieli umowy: spółka  ma poinformować, że usługi telewizyjne będą świadczone na dotychczasowych warunkach do końca okresu wynikającego z dotychczas obowiązującej umowy zawartej na czas oznaczony lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.
  • abonentów, którzy wypowiedzieli umowy: spółka ma poinformować, że do 31 maja mogą anulować swoje wypowiedzenie.  Wówczas będą im świadczone usługi telewizyjne na warunkach obowiązujących przed wypowiedzeniem umowy do końca oznaczonego okresu lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.
  • abonentów, którzy  wybrali ofertę „nc+”: spółka ma poinformować, że do 31 maja mogą odstąpić od wybranej oferty nc+. Wówczas będą świadczone usługi telewizyjne na warunkach obowiązujących przed dokonaniem wyboru oferty „nc+” do końca oznaczonego okresu lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.

Ponadto Prezes UOKiK nakazała umieszczenie decyzji na stronie internetowej ncplus.pl. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na ITI Neovision Urząd nałożył sankcję finansową - 10 mln 841 tys. zł. Określając wysokość kary wzięto pod uwagę, że spółka zaprzestała stosowania niedozwolonych praktyk oraz podjęła działania zmierzające do usunięcia negatywnych skutków. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pomoc dla konsumentów

Bezpłatnych porad udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów. O pomoc można także poprosić: Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.

Czytaj również: Kontrowersje wokół NC +: "Każą więcej płacić za mniej". Poszkodowani również w Szczecinie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto