Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Wrocławia pod Ślężę pojedziemy pociągiem. I to już w przyszłym roku! (SZCZEGÓŁY)

rsm
Tomasz Hołod
Z centrum Wrocławia do podmiejskich miejscowości Sobótki i Świdnicy pojedziemy pociągiem w 2021 r. Odnawiana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. linia zapewni sprawne codzienne podróże i rekreacyjne wypady w masyw Ślęży.

Na stacji w Sobótce Zachodniej prowadzone są prace torowe. Przewidziano m.in. wymianę 5 rozjazdów ważnych elementów linii kolejowej, zapewniających możliwość przejazdu pociągu z toru na tor. Z myślą o podróżnych przebudowywane będą perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie. Będą wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

Od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Na jednotorowej trasie Wrocław –Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów.

W maju planowane jest zakończenie prac torowych na pierwszym odcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim Sobótka Zachodnia – Wrocław. Organizacja prac i podział na dwa odcinki wynika m.in. z potrzeby zapewnienia stałego dojazdu składów dla wywozu kruszywa ze stacji w Sobótce Zachodniej.

W obszarze Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów.

Rewitalizowana jednotorowa linia z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km. Przebudowanych zostanie 14 przystanków. Będą wyższe dostosowywane do pociągów - szynobusów, które na tej trasie będą kursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady.

Odnowiona trasa kolejowa, po ponad 18 latach, zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz. Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020/2021r.

Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziwne wpisy Jacka Protasiewicz. Wojewoda traci stanowisko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto