Obyło się bez większych korków w okolicy Wyścigowej. Natomiast kierowcy byli zdezorientowani.
Nowa organizacja ruchu sprawiała im spore problemy. - Zawsze tak jest, kiedy zamykane są ważne ulice - powiedziała nam dyspozytorka Mini Radio Taxi.
W niedzielę rozpoczął się remont jezdni na całej długości, która wynosi 1,5 kilometra. - Nie jest źle - opowiadał Paweł Krawczuk, wrocławski kierowca, który pracuje w Bielanach Wrocławskich.
- Spodziewałem się, że przejazd w tym rejonie miasta będzie o wiele trudniejszy. Ale pewnie to miłe złego początki, bo w tygodniu ruch będzie większy.
Można się tego spodziewać. Przez Wyścigową można jechać jedynie w stronę centrum i to jednym pasem. W drugą stronę kierowcy muszą korzystać z objazdu, który wyznaczony został przez ulice Waligórskiego i Karkonoską. Trasa zaczyna się od skrzyżowania ulic Ślężnej i Sudeckiej.
Swoje trasy zmieniają autobusy 144, 612, 249 i 259. Linie kursujące przez ulicę Wojszycką będą korzystały w jedną stronę z objazdu ulicą Turniejową. Powstanie tu dodatkowy przystanek, podobnie jak przy Waligórskiego. Powrót w stronę centrum - bez zmian.
Wyścigowa zamknięta została na cały rok. Na całej ulicy trzeba wymienić nawierzchnię, bo jezdnia przypomina szwajcarski ser: więcej na niej dziur niż asfaltu. Z efektów końcowych remontu zadowoleni powinni być nie tylko kierowcy, ale też piesi i rowerzyści. Zrobione zostaną chodniki i ścieżki dla jednośladów.
Podczas przebudowy Wyścigowej zupełnie zmieni się okoliczna roślinność. Drogowcy musieli wyciąć sto okazałych drzew, ale na ich miejsce zasadzą tyle samo nowych roślin. Do tego w sumie wymienionych będzie prawie 30 tysięcy krzewów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?