Koszt inwestycji to 56,6 mln zł, a jej zakończenie planuje się na styczeń 2013 r. DSDiK podpisało umowę z Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc oraz z niemiecką firmą Eurovia Beton Gmbh z Berlina. Kontrakt dotyczy dwóch etapów inwestycji na trasie Bielany - Łany - Długołęka.
- Pierwszy z nich obejmie budowę dwujezdniowej drogi - informuje Joanna Jarocka z DSDiK. - Połączenie drogi wojewódzkiej z drogą krajową nr 94 zaprojektowano przy pomocy czterech odcinków jednopasmowych i jednokierunkowych, wpinających się do ronda. Nad skrzyżowaniem z tą drogą powstanie czteropasmowy wiadukt. Takim wiaduktem przejedziemy też w przyszłości nad liniami kolejowymi - dodaje.
W kolejnym etapie inwestycji zaplanowano m.in.: budowę dwupoziomowego skrzyżowania pomiędzy drogą krajową 94 a powstającą drogą wojewódzką; modernizację istniejącej drogi krajowej nr 94 na odcinku dojazdowym do nowego skrzyżowania; przebudowę dróg bocznych, sieci wodociągowej, gazowej i elektroenergetycznej oraz oświetlenia drogowego. Powstanie też wiadukt nad linią kolejową Wrocław Brochów – Opole Groszowice.
Przypomnijmy, że długość całej trasy, która w przyszłości połączy autostradę A4 z drogą S8 na Warszawę, wyniesie 38 km.
Czytaj też:
- Miliard na drogę S8 z Wrocławia do Warszawy
- Pierwszy odcinek AOW został otwarty
- Budowa kolejnego odcina Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
- Zbudują trzy mosty, skoszą 120 hektarów łąk
Ferie 2011 we Wrocławiu | Zmień swoje drogowe miasto | Photo Day - serwis |
Kąpieliska i baseny we Wrocławiu | Rozkład jazdy MPK Wrocław | Dzieje się we Wrocławiu |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?