Zajezdnia Popowice założona została w 1901 roku i jest dowodem na to, jak zmieniała się technika i transport we Wrocławiu. Jej powstanie związane było z elektryfikacją tramwajów konnych na przełomie XIX i XX wieku.
- W tym momencie zajezdnia przekształca się w centrum, gdzie obejrzeć można wszystkie zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej, jakie były i są we Wrocławiu, a poprzez nie zobaczyć, jak ten transport przez cały XX wiek się zmieniał. Najstarszy pojazd w zajezdni to wieżówka sieciowa z 1893 roku, która służyła do rozwieszania sieci trakcyjnej, z której tramwaje pobierają prąd - opowiada Krzysztof Kołodziejczyk z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.
W popowickiej zajezdni znajdziemy tramwaje typu standard z lat 20. XX wieku, produkowane specjalnie dla Wrocławia, tramwaje powojenne, szybkobieżne i różne typy autobusów, także niskopodłogowych. Te czynne jeżdżące eksponaty są także remontowane, czego przykładem jest tramwaj Maximum - równolatek Zajezdni Popowice, który w niej właśnie powstawał i w niej 120 lat później był remontowany.
- Zabytkowe pojazdy udostępnia się szerszemu gronu podczas różnych imprez. Można się nimi przejechać przy okazji różnych wydarzeń, kiedy uruchamiane są specjalne linie. Najbliższa okazja już w Noc Muzeów - zapowiada Kołodziejczyk.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?