WROCŁAWSKI AUTOBUS - wszystko o MPK
To oznacza znaczne spore utrudnienia dla pasażerów. Wozy linii 6, 7, 14, 20, 23 i 24 będą kursowały objazdami. "Szóstka" na Krzyki pojedzie przez mosty Piaskowe, plac Dominikański, ul. Skargi i skręci w Teatralną. Pominie przystanki Drobnera, Grodzka i Kazimierza Wielkiego.
Zobacz też: Co trzeci biletomat we Wrocławiu nie działa! To wina złodziei! (LISTA)
"Siódemka", kursująca z Marino, nie będzie skręcać w Krupniczą, tylko pojedzie dalej ulicą Kazimierza Wielkiego do skrzyżowania z ul. Widok. W kierunku przeciwnym trasa bez zmian.
Trasę tymczasową linii 20 w obie strony wytyczono przez pl. Teatralny i ul. Widok. Urzędnicy, chcąc ułatwić podróżowanie po centrum, zmienili trasę tramwaju 23. W kierunku pętli Kromera, od pl. Jana Pawła II, pojadą mostem Sikorskiego, Dubois, Drobnera i pl. Bema.
Zobacz też: Spadła na tory tuż pod odjeżdżający tramwaj (ZDJĘCIA)
Aby nie robiły się korki tramwajowe na ul. Kazimierza Wielkiego, w szczycie komunikacyjnym tramwaj 33 Plus będzie kursował rzadziej (zamiast co 6, co 12 minut).
Tramwaj "14" pojedzie na trasie Orla (zajezdnia przy ulicy Powstańców Śl.) - Osobowice przez Hallera, Grabiszyńską, pl. Legionów, pl. Jana Pawła II, Dubois i pl. Staszica. Wracał będzie jako linia 24 do zajezdni przy ulicy Powstańców Śląskich.
Jak zapewniają Wrocławskie Inwestycje, remonty na Pod-walu idą zgodnie z harmonogramem. Niewykluczone, że jeszcze w październiku uda się przełożyć ruch na drugą stronę jezdni. Gotowa jest już prawie cała nawierzchnia na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do Sądowej po stronie byłej siedziby starostwa powiatowego. Tu robotnicy musieli rozebrać stary bruk i ułożyć nową podbudowę, tam gdzie jezdnia zapadła się.
Trzeba było ulicę wyprofilować, uzyskując niewielki spadek w kierunku krawężnika, żeby na ulicy nie stała woda. W tym tygodniu drogowcy przekładali pas bruku (ok. 20 cm) przy torach.
Przeczytaj też: Wydzielili torowisko na Sienkiewicza, ulica zakorkowana (ZDJĘCIA)
Gdy na początku września rozpoczynał się remont, pisaliśmy, że największy problem drogowcy mieli z usunięciem betonowych płyt z międzytorza. Po wyprostowaniu szyn miały one powrócić na swoje miejsce. Ale w trakcie demontażu większość uległa zniszczeniu, dlatego wykonawca podjął decyzję, by w miejsce płyt wylać beton.
Więcej pracy zostało na odcinku od ul. Krupniczej do Łąkowej. Na razie trwają tam roboty przy kanalizacji burzowej. Jej stan sprawdzany jest kamerami.
Bez rozkopywania jezdni, przy pomocy robota, usuwa się nieprawidłowości. Dzięki temu po remoncie nie powinny się tworzyć kałuże na jezdni.
Remont prowadzi firma Helit Woerner. Przebudowa ok. 600-metrowego odcinka Podwala ma potrwać do końca roku. Będzie kosztować łącznie 3,5 mln złotych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?