Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: W autobusach MPK jak w saunie (LIST)

Marcin Moneta
Michał Pawlik
Dlaczego we wrocławskich autobusach jest tak gorąco? Wg czytelnika, który wysłał do nas list w tej sprawie, przyczyną może być to, że MPK nie dba o nawiewy chłodnego powietrza, które nie działają tak, jak należy. Poniżej list naszego czytelnika:

"Jeszcze parę lat temu w autobusach marki VOLVO działały nawiewy, które są skierowane na szyby, ale wydmuch chłodnego powietrza miały bardzo duży. Obecnie wszystkie filtry są zapchane i układy dlaczego nikt tego nie przeczyści? W gorące dni w środku jest sauna, ponieważ na cały autobus jest uchylnych 7 okienek i 3 szyberdachy - to są wersje skandynawskie. Zaduch jest straszny, ludzie starsi wyglądają jakby już mieli nie wysiąść, a wystarczy wyczyścić filtry powietrza i układy doprowadzające powietrze do tych wydmuchów. Część tych autobusów ma jeszcze działające te wydmuchy, ale huczy strasznie w autobusie, w innych już nie bo są tak zapchane, że silniczki nie są w stanie przetwarzać powietrze, a byłoby wygodniej dla wszystkich.(...) Może czas to zmienić? Klimatyzacja w autobusach nie musi być. Wystarczy wyczyścić to, co przez 16 lat się zaniedbało. Potem człowiek wychodzi spocony jakby wyszedł spod prysznica. Tyle, że do tego jeszcze śmierdzi."

Co na to MPK? O sprawę spytaliśmy Janusza Krzeszowskiego z biura prasowego MPK:

- Nawiewy są czyszczone każdego roku na początku sezonu (przełom kwietnia i maja) i w tym roku było tak samo. W autobusach marki volvo występują dwa rodzaje nawiewów (turbinowe i promieniste) i stąd może różnica w dźwięku, który opisuje czytelnik. Jedne i drugie mają jednak podobną wydajność. Co do nawiewu na szyby, to rzeczywiście on był mocniej odczuwalny, ale tylko w momencie, gdy szyby były zamknięte, w przeważającej ilości przypadków (gdy szyby były otwarte) nawiew wydmuchiwał powietrze przez okna, nie przynosząc ulgi pasażerom.

Dlatego w kolejnych dostawach autbobusy volvo zostały wyposażone w nawiew, który idzie sufitem przez cały środek autobusu. Działa z taką samą siłą, jak ten na szyby, tylko w sposób bardziej rozproszony. Musimy też pamiętać, ze w autobusach nie klimatyzowanych, przy ciągłym otwieraniu okien i drzwi na przystankach trudno utrzymać chłodne powietrze ( tak jak w aucie bez klimatyzacji). Staramy się, jak możemy żeby zapewnić przyjemny chłód pasażerom, ale przy temperaturach bardzo wysokich i duchocie jest to trudne.

Pasażerowie na pewno znajdą przyjemny chłód w naszych klimatyzowanych 31 tramwajach Skoda 19 T i 33 klimatyzowanych autobusach Mercedes Citaro - odpowiada Janusz Krzeszowski z MPK.

A co o tym sądzą pasażerowie MPK? Czy nawiewy we wrocławskich autobusach i tramwajach działają właściwie? Czekamy na Wasze komentarze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto