Żelbetowa konstrukcja wybrzeża z początku XX wieku służyła niegdyś pobliskiej stoczni rzecznej, a później fragment nabrzeża wykorzystywano jako parking i ogródek letni, odwiedzany głównie przez pracowników pobliskich firm.
Niska zabudowa z powierzchniami biurowo-magazynowymi nie została uszkodzona podczas katastrofy, podobnie jak wybudowany niedawno biurowiec stojący bliżej stoczni. W budynkach nadal prowadzone są działalności różnych firm choć część z niskich budynków ma być wyburzona, a w ich miejscu powstanie osiedle mieszkaniowe. Za inwestycję odpowiedzialna będzie firma Hossanova.
Jak wyjaśnia Anna Tarka z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej dopiero w grudniu 2020 roku zakończyły się prace projektowe i proces uzyskiwania decyzji prowadzony przez wrocławski oddział Wód Polskich w porozumieniu z Wojewódzkim Inspektoratem Nadzoru Budowlanego oraz Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Inwestycja za blisko 15 mln zł po trzech od latach od katastrofy mogła ruszyć z realizacją.
W harmonogramie przewidziane są trzy etapy realizacji prac: zabezpieczenie nabrzeża na odcinku zawalonym oraz zagrożonym zawaleniem; odbudowa nabrzeża na całej długości od mostu Dmowskiego do terenu stoczni, odbudowa tzw. estakady zgodnie z decyzją miejskiego konserwatora zabytków, który pozostawił nabrzeże w gminnej ewidencji zabytków.
Aktualnie wykonawca robót prowadzi prace polegające na podparciu konstrukcji narzutem kamiennym w dnie rzeki, rozbiórce pozostałych fragmentów konstrukcji (elementy żelbetowe i betonowe), robotach ziemnych w rejonie skarpy oraz wykonania elementów żelbetowych konstrukcji estakady i zejścia schodkowego. Prace zakończone mają być do sierpnia bieżącego roku.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?