Wrocław: Tramwajowe tory nie nadają się dla Skody

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Tramwaje Skody, choć zapewne eleganckie i komfortowe, są wielkim utrapieniem dla osób odpowiadających za komunikację w mieście. Czeskie wozy mogą dziś jeździć po nieco ponad 23 km torów na liniach 6 i 7. To zaledwie 10 proc. wszystkich tras, po których jeżdżą teraz wrocławskie tramwaje.

Teoretycznie sytuacja cały czas się poprawia, bo spółka Wrocławskie Inwestycje buduje nowe tory przy ul. Świeradowskiej i Bardzkiej, a Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta remontuje stare torowiska.

- Wymieniamy najbardziej zniszczone fragmenty torów i usuwamy nierówności, tak by po remontowanych odcinkach można było puścić tramwaje niskopodłogowe - wyjaśnia Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM. - W niektórych miejscach trzeba też wymieniać zwrotnice na automatyczne, bo takich wymagają nowe tramwaje - dodaje.

Problem w tym, że kilometrów torów, po których mogą bezpiecznie przejechać skody, przybywa bardzo powoli. Od początku tego roku zmodernizowano zaledwie kilkusetmetrowy odcinek torów przy ul. Piłsudskiego. Mowa o fragmencie pomiędzy skrzyżowaniem ze Stawową a krzyżówką ze Świdnicką.

Od jutra ruszy remont kolejnych kilkuset metrów torów przy pl. Społecznym: od ul. Oławskiej do mostu Grunwaldzkiego. Linie 4 i 12 w stronę ronda Reagana będą jeździły objazdami przez most Pokoju. A już na początku do remontu pójdzie kolejny odcinek torów przy ul. Piłsudskiego - tym razem od pl. Legionów do pl. Orląt Lwowskich.

Długość torów, po których mogą bezproblemowo poruszać się skody, wzrośnie do ok. 30 km. Rzecz w tym, że to wciąż niewielka część wszystkich wrocławskich torów.

Nowe skody przyjadą w styczniu

Dziś po Wrocławiu jeździ 17 tramwajów skody. Ze względu na stan techniczny wrocławskich torowisk i umowę obsługują one linie 6 i 7. Na pierwszej z tych linii w szczycie komunikacyjnym jeździ 8 wozów, na drugiej 9. A zatem zdarza się, że równocześnie wykorzystywane są wszystkie skody.

W przyszłym roku od stycznia we Wrocławiu zaczną się pojawiać nowe skody. Przybędzie jeszcze prawie 40 pojazdów, które będą obsługiwać głównie linie Tramwaju Plus. Jeśli do tego czasu nie przybędzie torowisk dla wozów niskopodłogowych, wciąż będą problemy z wytyczaniem objazdów.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3