Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Skrócone trasy Tramwaju Plus

Jarosław Garbacz
Tramwaj Plus pojedzie też mostem Szczytnickim
Tramwaj Plus pojedzie też mostem Szczytnickim Fot. Tomasz Hołod
Jeszcze niedawno miasto obiecywało, że Tramwaj Plus połączy największe i najbardziej oddalone od centrum osiedla. Dziś plany okrojono.

Dlaczego? Urzędnicy policzyli pasażerów na poszczególnych liniach i okazało się, że tramwaje z Sępolna i Leśnicy nie są tak zapełnione jak na innych odcinkach.

Tramwaj Plus, który ma wyjechać na tory pod koniec 2011 roku, będzie kursował na dwóch trasach. Pierwszą dojedziemy spod Stadionu Olimpijskiego na nowy stadion na Pilczycach. Druga przewiezie pasażerów z Gaju na Kozanów i Maślice. Trasy Tramwaju Plus będą więc krótsze od zakładanych (o ok. 7 km), ale za to wozy mają jeździć tu częściej: nie co 12, a co 6 minut, poza tym wyjedzie więcej wozów niż zakładano.

Zdaniem magistratu, na pierwszej trasie Tramwaju Plus największe obłożenie dziś mają pojazdy kursujące z Pilczyc do Stadionu Olimpijskiego. - Po analizie kosztów i korzyści doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu przedłużać linii szybkiego tramwaju do osiedli najdalej położonych, czyli Sępolna i Leśnicy - tłumaczy Zbigniew Komar, wiceszef departamentu infrastruktury i gospodarki w urzędzie miejskim.

Takie rozwiązanie przyniesie oszczędności w całym projekcie. Dzięki temu po Wrocławiu będzie jeździło więcej nowoczesnych tramwajów Skoda, które zaczną trafiać do miasta z czeskiej fabryki od stycznia. - Mamy dodatkowe pieniądze na zakup większej liczby nowoczesnych tramwajów. Łącznie będzie ich 31, choć pierwotnie chcieliśmy sprowadzić tylko 28 takich pojazdów - wyjaśnia Zbigniew Komar. Za wszystkie miasto zapłaci 260 mln zł.

- Opracowanie i wyniki natężenia ruchu opracowane przez specjalistów są niespójne - uważa Przemysław Filar, prezes Towarzystwa Upiększania Miasta. Jego zdaniem, przez zmianę trasy szybki tramwaj ominie większe skupiska mieszkańców tzw. Wielkiej Wyspy. Wozy Tramwaju Plus nie będą kursować obok zoo, Hali Ludowej, klinik na ul. Curie-Skłodowskiej czy Sępolna, skąd wielu wrocławian dojeżdża do pracy w centrum.
- Pojadą za to wzdłuż parku Szczytnickiego, gdzie dziś pasażerowie wsiadają sporadycznie. Urzędnicy chcą, by supertramwaj woził powietrze? - dziwi się Filar.

Podobne odczucia są w Leśnicy. Obiecywano, że Tramwajem Plus ludzie dostaną się bezpośrednio do centrum, ale projekt skrócono. Ucieszą się zaś na Kozanowie i Maślicach. Na początku 2011 r. ruszy tam budowa torowiska i krańcówki tramwajowej, dostosowanej do wozów Tramwaju Plus, które mają drzwi po obu stronach i dwie kabiny motorniczego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto